موکب‌های اربعین حسینی از مرز 10 هزار هیئت گذشت
کد خبر: 3659561
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷

موکب‌های اربعین حسینی از مرز 10 هزار هیئت گذشت

گروه بین‌الملل: بخش شعایر و مواکب وابسته به آستان‌های مقدس حسینی و عباسی از نام‌نویسی بیش از 10 هزار موکب خدمت‌رسانی و هیئت‌ عزای حسینی از سراسر عراق و کشورهای مختلف جهان به مناسبت اربعین خبر داد.

موکب‌های اربعین حسینی از مرز 10 هزار هیئت گذشت
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان حسینی؛ «ریاض نعمه سلمان»، رئیس بخش شعایر و مواکب وابسته به آستان‌های مقدس حسینی و عباسی در این باره گفت: تاکنون‌ تعداد موکب‌ها و هیئت‌هایی که در این بخش نام‌نویسی کرده‌اند، از مرز 10 هزار موکب گذشته است.

وی افزود: دستورالعمل‌هایی در زمینه امور امنیتی و خدماتی تدوین شده که در اختیار مسئولان موکب‌ها و هیئت‌های حسینی داخل و خارج شهر کربلا قرار گرفته و مسائلی همچون حفظ نظافت و مسائل امنیتی را شامل می‌شود. 

سلمان در ادامه با اشاره به این که ورود هیئت‌های حسینی به صحن حرم مطهر امام حسین(ع) زمان‌بندی شده، از مسئولان هیئت‌ها خواست به موارد مندرج در دستورالعمل و زمان‌بندی پایبند باشند.

یادآور می‌شود، استان کربلا در مدت اربعین شهادت امام حسین(ع) میزبان میلیون‌ها زائر د‌لسوخته از سراسر عراق و کشورهای مختلف جهان برای برپایی این مراسم است/.
captcha