انتشار نخستین تفسیر جزء 30 قرآن به سوئدی
کد خبر: 3670756
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵

انتشار نخستین تفسیر جزء 30 قرآن به سوئدی

گروه بین‌الملل: نخستین تفسیر جزء 30 قرآن به زبان سوئدی به همت انجمن «یاران منتظر» در کشور سوئد چاپ و منتشر شد.

انتشار نخستین تفسیر جزء 30 قرآن به سوئدیبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در سوئد؛ قرآن کریم اگر چه به زبان سوئدی ترجمه شده و هم اینک در دسترس جامعه اسلامی سوئدی‌زبان است؛ اما یک تفسیر کامل و دقیق از تمامی سوره‌های قرآن کریم بر مبنای اندیشه مفسران بزرگ اسلامی چون علامه طباطبایی و یا دیگر مفسران اسلامی به زبان سوئدی ارائه نشده است.


حسین فرطوسی، مسئول انجمن «یاران منتظر» سوئد در دیدار با رایزن فرهنگی کشورمان در استکهلم گفت: انجمن یاران منتظر که تجربه‌ای در برگردان آثار اسلامی و ایرانی به زبان سوئدی دارد در آخرین اقدام خود تفسیر جزء سی‌ام قرآن کریم را با برگردان متن تفسیری «المیزان» اثر جاودانه علامه طباطبایی و همچنین تفسیر نمونه با ترجمه سوئدی روانه بازار کرد.


وی افزود: این اثر که هم اینک جزء سی ام قرآن کریم را در خود دارد، به طریق ساختارمند و برنامه‌ریزی شده دیگر جلدهای خود را در آینده انتشار خواهد داد.


فرطوسی تصریح کرد: جزء سی‌ام قرآن کریم همراه با تفسیر توسط انجمن یاران منتظر به آدرس اینترنتی ( www.dvv.se ) به زبان سوئدی ترجمه شد. این مجلد در سپتامبر 2017 توسط این انجمن در استکهلم در پانصد و چهل صفحه در قطع بزرگ وزیری با جلد گالینگور منتشر و توزیع شده است.


برای تماس و سفارش این اثر ارزشمند می‌توان درخواست خود را از طریق ایمیل ( info@dvv.se ) به این انجمن ارسال کرد.


همچنین این کتاب از طریق معتبرترین وب سایت‌های فروش کتاب در سوئد به قیمت 215 کرون(واحد پول سوئد) عرضه می‌شود. در ابتدای هر بخش این تفسیر، سه تا پنج آیه به زبان عربی آورده شده و سپس ترجمه و تفسیر این آیات به تفصیل به زبان سوئدی نگارش شده است/.

captcha