300 عالم مسلمان عادی‌سازی روابط با اسرائیل را حرام اعلام کردند
کد خبر: 3674147
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴

300 عالم مسلمان عادی‌سازی روابط با اسرائیل را حرام اعلام کردند

گروه بین‌الملل: 300 نفر از علمای اسلام با امضای منشور «علمای امت اسلام» در شهر «استانبول» ترکیه، هرگونه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را شرعا حرام اعلام کردند.

تأکید 300 تَن از علمای مسلمان به حرام بودن عادی‌سازی روابط با اسرائیلبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری روسیا الیوم؛ 300 نفر از علمای مسلمان به نمایندگی از 36 انجمن، اتحادیه و مؤسسه اسلامی سراسر جهان با حضور در نشستی مطبوعاتی در شهر استانبول ترکیه، منشور «علمای امت اسلام» را امضا کردند که در آن هرگونه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی حرام اعلام شد.


این نشست مطبوعاتی با هدف معرفی منشور «علمای امت اسلام» در مقابله با خطر عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و تحریم روابط با آن برگزار شد.

در این نشست مطبوعاتی تأکید شد که عادی‌سازی روابط با اسرائیل خطری جدی برای مسئله فلسطین و پروژه مقاومت است.


این منشور در 44 بند تنظیم شده که از جمله مهمترین موضوعات مطرح شده در آن‌ می‌توان به «رژیم صهیونیستی و حکم شرعی و قانونی آن»، «عادی‌سازی روابط و وظیفه حاکم»، «مبانی و اصول مقاومت در برابر عادی‌سازی روابط» و «مفاسد و خطرهای عادی‌سازی روابط با اسرائیل» اشاره کرد.


در منشورعلمای امت اسلام آمده که هرگونه عادی‌سازی روابط با اسرائیل شرعا حرام است، چرا که در تناقض با الزامات و مقتضیات ایمان و دوستی و وفاداری به مؤمنان و وجوب یاری آن‌ها است/.

captcha