کمپین مقابله با عادی‌سازی روابط با اسرائیل در کویت
کد خبر: 3687803
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹

کمپین مقابله با عادی‌سازی روابط با اسرائیل در کویت

گروه بین‌الملل: اتحادیه ملی دانشجویان دانشگاه کویت با همکاری انجمن «جوانان برای قدس» این کشور، اقدام به راه‌اندازی کمپینی در مخالفت با عادی‌سازی روابط با اسرائیل کرده‌اند.

جنبش مقابله با عادی سازی روابط با اسرائیل در کویتبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری مطبوعات فلسطینی(صفا)؛ این کمپین با شعار «کویت من علیه عادی‌سازی» راه‌اندازی شده و دانشجويان كويتي در راستای این کمپین اقدام به نصب بیلبوردهای بزرگی در سطح خیابان‎های این کشور با مضمون مخالفت کامل با اشکال مختلف عادی‌سازی روابط با اسرائیل به‌ویژه عادی‌سازی روابط آکادمیک و دانشگاهی کرده‌اند.

در برخی از این بیلبوردها نوشته‌شده گه «همکاری‎ دانشگاهی، پژوهشی و علمی میان عر‌ب‌ها و صهیونیست‎ها عا‌دی‌سازی روابط به شمار می‌رود» و همچنین «عادی‌سازی روابط به معنای تعامل با رژیم صهیونیستی به‌عنوان یک دولت و نه یک رژیم اشغالگر است» از دیگر بیلبوردهای نصب‌ شده است.

برگزارکنندگان این کمپین همچنین، از برگزاری همایشی با موضوع مخالفت با عادی‌سازی روابط با اسرائیل در روز سه‌شنبه (17 بهمن ماه) در محل اتحادیه ملی دانشجویان دانشگاه کویت در منطقه «خالدیه» خبر دادند.

فعالان کویتی و عرب همچنین در حساب‌های کاربری خود در شبکه اجتماعی توئیتر هرگونه عادی سازی روابط با اسرائیل را محکوم کردند.

احمد سالم، خبرنگار نشریه الکترونیکی «الآن» در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «زمانی که در برخی از کشورهای منطقه مخالفت با عادی‌سازی روابط با اسرائیل جرم تلقی می‌شود، دولت و ملت کویت در موضع خود ثابت  بوده وبا هرگونه عادی سازی روابط با اسرا ئیل مبارزه می‌کنند».

وی با بیان این که نصب بیلبورد در مخالفت با عادی‌سازی روابط با اسرائیل در کویت برخلاف برخی کشورها جرم تلقی نمی‌شود، آورده؛ «این کمپین آغاز شده است تا یادآور مسئله اصلی مسلمانان و عرب‌ها باشد».

علی سند، عضو هیئت علمی گروه مطالعات اسلامی دانشگاه کویت نیز در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: کمپین «کویت من علیه عادی‌سازی» هم اکنون در خیابان‎ها فعال شده و روز سه شنبه در قالب انجمنی در محل اتحادیه ملی دانشجویان کویت در خالدیه ادامه می‌یابد/.

captcha