راه‌اندازی رشته دانشگاهی «سیره نبوی» در پاکستان
کد خبر: 3674160
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲

راه‌اندازی رشته دانشگاهی «سیره نبوی» در پاکستان

گروه بین‌الملل: رشته‌ دانشگاهی «سیره نبوی (ص)» در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا به زودی در دانشگاه علامه اقبال پاکستان راه‌اندازی می‌شود.

 راه‌اندازی رشته دانشگاهی «سیره نبوی (ص)» در پاکستانبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری The Nation؛ شاهد صدیقی، نائب‌رئیس دانشگاه علامه اقبال پاکستان در شهر اسلام‌آباد در محفل نعت حضرت محمد (ص) که از سوی بنیاد رفاه کارکنان دانشگاه برگزار شد، از راه‌اندازی این رشته خبر داد.

وی افزود: این دانشگاه همچنین قصد دارد به صورت سالانه مسابقه‌‌ای در زمینه نگارش کتاب با موضوع سیره نبوی(ص) برگزار کند که به بهترین کتاب‌ها جوایز ویژه‌ای اهدا خواهد شد.

صدیقی گفت: دانشگاه علامه اقبال همچنان از طریق برنامه‌های مختلف به تمرکز بیشتر بر پروژه‌های آموزش قرآن و سیره نبوی ادامه خواهد داد.

نشریه پژوهشی سیرت النبی که به تازگی از سوی این دانشگاه منتشر شد نیز اخیراً به عنوان بهترین نشریه آکادمیک سال 2017 انتخاب شد.

دانشگاه علامه اقبال پاکستان همچنین برنده چهار جایزه ملی دیگر در زمینه ترویج کمپین سیره نبوی شده است.

صدیقی با تأکید بر تلاش این دانشگاه برای ترویج تعالیم نبی اسلام (ص) گفت: آموزه‌های پیامبر خاتم (ص) بهترین منبع الهام و هدایت برای داشتن یک زندگی موفقیت‌آمیز در این جهان و جهان آخرت است/.

 

 

captcha