آثار تاریخی ایران بعد از ظهور اسلام در موزه ملی پاکستان
کد خبر: 3680949
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۲

آثار تاریخی ایران بعد از ظهور اسلام در موزه ملی پاکستان

گروه بین‌الملل: رئیس موزه ملی پاکستان در دیدار رئیس خانه فرهنگ ایران در كراچی گفت: بسیاری از اقلام هنری، فرهنگی و سابقه باستانی موزه ملی پاکستان مربوط به ایران باستان و ایران بعد از ظهور اسلام است.

آثار تاریخی ایران بعد از ظهور اسلام در موزه ملی پاکستانبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ محمدرضا باقری، مسئول خانه فرهنگ ایران در کراچی پاكستان به منظور تقویت و تحکیم روابط فرهنگی و جلب همکاری در برگزاری هفته فیلم جمهوری اسلامی ایران به مناسبت دهه مبارک فجر و بزرگداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، با سید محمد شاه بخاری، رئیس موزه ملی پاکستان در کراچی دیدار و گفت‌وگو كرد.

رئیس موزه ملی پاكستان در این دیدار با اشاره به همکاری‌های پیشین این موزه با خانه فرهنگ ایران در برگزاری برنامه‌های فرهنگی مشترک از قبیل همایش‌ها و نمایشگاه‌های هنری و قرآنی، گفت: بسیاری از اقلام هنری، فرهنگی و سابقه باستانی موزه ملی پاکستان مربوط به ایران باستان و ایران بعد از ظهور اسلام است.

وی با بر تأكید بر اینكه وجود این اقلام نشانگر دوستی و روابط تنگاتنگ بین دو ملت مسلمان و همجوار است، كرد: طی هزار سال گذشته زبان فارسی، زبان رسمی و علمی شبه قاره بود؛ بنابراین بخش عمده‌ای از میراث مکتوب زبان فارسی این سرزمین به زبان فارسی در موزه ملی پاكستان نگهداری می‌شود که در میان آنها نسخه‌های منحصر به فردی وجود دارد.

در ادامه مسئول خانه فرهنگ ایران در كراچی مطالبی را درباره برگزاری هفته فیلم جمهوری اسلامی ایران بیان كرد و گفت: خانه فرهنگ ایران در نظر دارد هفته فیلم‌های ایران را به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، در آینده‌ای نزدیک در کراچی برگزار كند. بر اساس جایگاه ویژه موزه ملی پاکستان در کراچی، در حال بررسی و امکان‌سنجی برگزاری افتتاحیه هفته فیلم در آمفی‌تئاتر موزه ملی هستیم.

در پایان رئیس موزه ملی پاكستان آمادگی این موزه را برای همكاری در برگزاری هفته فیلم ایران اعلام كرد/.

مطالب مرتبط
captcha