تربیت 350 معلم قرآنی اندونزیایی در آستان حسینی
کد خبر: 3675071
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷

تربیت 350 معلم قرآنی اندونزیایی در آستان حسینی

گروه بین‌الملل: دارالقرآن الکریم آستان حسینی شعبه اندونزی، در پانزدهمین دوره تربیت معلم قرآن، 16 معلم قرآنی را آموزش و تعداد معلمان قرآنی این کشور را در مدت سه سال به 350 نفر رساند.

تربیت 350 معلم قرآنی اندونزیایی توسط آستان حسینیبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایكنا) به نقل از خبرگزاری قرآنی «قاف»؛ منتظر منصوری؛ مسئول مرکز بین‌المللی تبلیغ دارالقرآن‌الکریم آستان حسینی در این خصوص گفت: تربیت این 350 نفر از معلمان قرآن در اندونزی نتیجه تلاش‌های سه ساله این مرکز قرآنی ضمن پروژه آماده‌سازی کادر آموزشی برای نشر فرهنگ قرآنی در جنوب شرق آسیا بوده است.

 

وی افزود: در پانزدهمین دوره تربیت معلم قرآن در این کشور که به صورت فشرده به مدت 8 روز برگزار شد، 16 معلم اندونزیایی، علوم و معارف قرآنی، احکام نظری و علمی قرآن، اسلوب‌ها و قواعد حفظ قرآن و آموزش‌های صوت و لحن را آموختند.

 

یکی از فارغ التحصیلان این دوره نیز گفت: آستان حسینی در اندونزی تلاش‌ها و خدمات گسترده‌ای برای ترویج فرهنگ قرآنی در کشور اندونزی و فرقه انجام داده‌است و ما از تلاش‌های آنان قدردانی می‌کنیم.

 

همچنین، اندونزی پرجمعیت‌ترین کشور اسلامی به شمار می‌رود و ۹۰ درصد این جمعیت را مسلمانان تشکیل می‌دهند. بر مبنای تحقیقات انجام شده، دین اسلام از قرن ۴ قمری به این کشور وارد شد و در قرن ۶ به وسیله تجار هندی به شکل بسیار وسیع گسترش یافت همچنین این کشور دارای ۵۵۰ هزار مسجد است/.

captcha