راز موفقیت دختر حافظ قرآن بین 76 کشور
کد خبر: 3675207
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۱
فلسطینی که سبب اعتلای نام کشورش شد؛

راز موفقیت دختر حافظ قرآن بین 76 کشور

گروه بین‌الملل: یک دختر جوان فلسطینی اخیرا در مسابقه حفظ قرآن بانوان در امارات، مقام نخست را کسب کرد و سبب اعتلای نام کشورش در دبی شد.

راز موفقیت دختر حافظ قرآن فلسطینیبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری قدس‌پرس؛ هدیل خالد عوض جباره، دختر جوان فلسطینی اخیرا در مسابقه حفظ قرآن بانوان در امارات نفر اول را کسب کرد و سبب اعتلای نام فلسطین که همچنان در اشغال رژیم صهیونیستی است، در این رقابت‌ها شد.


این دختر فلسطینی 20 سال دارد؛ وی درباره راز موفقیت خود گفت: وقتی انسان عزم خود را برای رسیدن به آرزوهایش جزم می‌کند، حتما به اهدافش خواهد رسید؛ هرچند شرایط و محیط مناسبی برای او فراهم نباشد.


وی افزود: من در هفت سالگی حفظ قرآن را آغاز کردم؛ بدون این‌که در مرکز یا جلسات قرآنی خاصی شرکت کنم و پدرم مشوقم بود و مادر هم مرا همراهی می‌کرد.


مادر هدیل نخستین معلم قرآن وی بوده است و به او قرآن یاد ‌داده و روزانه محفوظات قرآنی دخترش را گوش داده و اشتباهاتش را تصحیح می‌کرده است.


نفر اول مسابقات قرآن بانوان در امارات در 11 سالگی موفق به حفظ کل قرآن شده و مرحله دوم برنامه شخصی‌اش یعنی یادگیری تلاوت و تجوید را با کمک کفاح جمعه، زن‌دایی خود که اجازه‌نامه تلاوت(از مدارک قرآنی مرسوم در جهان عرب) دارد، آغاز کرده است.


هدیل اکنون دانشجو است و در دانشگاه «النجاح» نابلس، در رشته الهیات و شریعت اسلامی تحصیل می‌کند.


این دختر فلسطینی در مسابقات داخلی و بین‌المللی متعددی شرکت کرده است و در مسابقه حفظ کل قرآن اردن در سال 2014، موفق به کسب رتبه چهارم رقابت‌ها شد و همین امر معرفی وی در دومین مسابقات قرآن بانوان دبی با عنوان مسابقه بین‌المللی «فاطمه بن مبارک» را در پی داشت.


وی می‌افزاید: پیش‌بینی می‌کردم که از نفرات اول تا سوم این رقابت‌ها باشم؛ اما با اعلام نتایج رقابت‌ها و اول شدنم، غافلگیر شدم؛ من در رقابتی اول شده بودم که 76 کشور از اقصی نقاط جهان در آن شرکت کرده بودند.


هدیل جباره همچنین گفت: بلافاصله پس از اعلام نتایج به هتل بازگشتم و بسیار خوشحال بودم و می‌خواستم سریع به پدرم خبر دهم؛ همین‌که وارد هتل شدم، دیدم او دارد شیرینی پخش می‌کند و زودتر از من خبر به او رسیده و از اول‌شدن دخترش بسیار خوشحال شده و به من افتخار می‌کند/.

captcha