سومين دوره مسابقات سراسری قرآن در پاکستان
کد خبر: 3675725
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴
ایران برگزار می‌کند؛

سومين دوره مسابقات سراسری قرآن در پاکستان

گروه بین‌الملل: سومين دوره مسابقات سراسری قرآن كريم پاكستان، ششم دی‌ماه جاري به همت رايزنی فرهنگی ايران در اسلام‌آباد، برگزار مي‌شود.

پاکستان؛ میزبان سومين دوره مسابقات قرآن كريم

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روابط عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي؛ این مسابقات به همت رايزني فرهنگي جمهوری اسلامی ايران در اسلام‌آباد و با همكاری وزارت امور مذهبي دولت پاكستان و مؤسسه صوت‌القرآن العالميه این کشور، در دو رشته حفظ كل و قرائت روز چهارشنبه، ششم دی‌ماه جاری در محل وزارت امور مذهبي برگزار می‌شود.


در اين دور از مسابقات، علاوه بر داوران بين‌المللی پاكستان، محمد جواد كاشفی، از قاريان و داوران بين‌المللی اعزامی كشورمان نیز، حضور دارند.


مرحله مقدماتي مسابقات در ماه‌های گذشته در ايالت‌هاي سند (كراچي)، پنجاب (لاهور)، بلوچستان (كويته)، خيبرپختونخواه (پيشاور)، مناطق گيلگت بلتستان (اسكردو) و كشمير آزاد (مظفرآباد) با حضور قراء و حافظان كل قرآن كريم آن ايالت‌ها تحت نظارت داوران ممتاز برگزار و نفرات اول و دوم در دو رشته حفظ و قرائت از هر ايالت انتخاب و برای شركت نهايی در مسابقات راهی اسلام‌آباد شده‌اند.


رايزنی فرهنگی جمهوری اسلامي ايران در نظر دارد، همانند سال گذشته نفرات برتر حفظ و قرائت اين دور از مسابقات را به مسابقات بين‌المللی قرآن كريم تهران به عنوان نمايندگان كشور پاكستان معرفی و اعزام كند.


بنابر اعلام اين خبر، قاريان و حافظان برتر سال 2017 ميلادی پاكستان، هفتم دی‌ماه در مراسم جشنی با حضور وزير امور مذهبی دولت پاكستان و سفير جمهوری اسلامی ايران با اهدای جوايز نقدی، لوح تندیس و گواهينامه، تجليل مي‌شوند/.

captcha