حمله بوکوحرام به شمال شرق نیجریه خنثی شد
کد خبر: 3676457
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۶

حمله بوکوحرام به شمال شرق نیجریه خنثی شد

گروه بین‌الملل: ارتش نیجریه حمله عناصر مسلح وابسته به گروه تروریستی بوکوحرام برای سیطره بر شهر «ماگومری» واقع در شمال شرق این کشور را خنثی کرد.

ناکامی عناصر بوکوحرام در درگیری‌های شمال شرق نیجریهبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری روسیا الیوم؛ سخنگوی ارتش نیجریه اعلام کرد: عناصر مسلح وابسته به گروه تروریستی بوکوحرام قصد سیطره بر شهر ماگومری در شمال شرق این کشور را داشتند که با مقاومت نیروهای ارتش مواجه شدند.

 

وی افزود: در دیگری نیروهای ارتش با عناصر مسلح تروریستی بوکوحرام، 3 تن از نیروهای ارتش کشته و 6 نفر زخمی شدند.

 

منطقه شمال شرق نیجریه از 9 سال پیش تاکنون، هر از چندگاهی شاهد درگیری‌ میان عناصر تروریستی بوکوحرام و نیروهای ارتش این کشور است.

 

بمب‌گذاری انتحاری در مسجدی واقع در شهر «موبی» در ایالت «اداماوا» نیجریه که در ساعات اولیه صبح سه‌شنبه (30 آبان‌ماه) رخ داد، 58 کشته بر جای گذاشت. این حادثه در حالی روی داد که نمازگزاران برای برپایی نماز صبح در این مسجد حضور یافته بودند.

 

این حادثه، یکی از خشونت‌آمیزترین حملات پس از رسیدن «محمد بخاری» به منصب ریاست جمهوری این کشور از سال 2015 میلادی بود، این در حالی است که محمد بخاری قبل از رسیدن به قدرت وعده نابودی گروه تروریستی بوکوحرام را داده بود/.

captcha