افزایش آمار کشتار تاجران نیجریه توسط بوکوحرام
کد خبر: 3678129
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸
بحران در غرب افریقا؛

افزایش آمار کشتار تاجران نیجریه توسط بوکوحرام

گروه بین‌الملل: تعداد کشته‌های دیروز تاجران نیجریه در پی حملات عناصر تروریستی بوکوحرام پس از حمله به روستایی در شمال شرق این کشور، به بیست و پنج نفر رسید.

افزایش آمار کشتار تاجران نیجریه توسط بوکوحرامبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری روسیا الیوم؛ بونو گانا؛ یکی از تاجرانی که از این درگیری جان سالم به در برده‌است، درباره این حادثه تروریستی گفت: پس از کشته شدن 4 تاجر چوب در پی حملات عناصر بوکوحرام، 21 جسد دیگر را پیدا کردیم که در این درگیری جان خود را از دست داده بودند؛ به این ترتیب تعداد کشته‌های این حمله تروریستی به 25 نفر رسید.

وی افزود: تروریست‌های بوکوحرام همچنین، سه کامیون حمل چوب را که به سمت شهر مایداگوری در حرکت بود، به رگبار بستند.

 

ابراهیم لیمان؛ فرمانده مبارزان با عناصر تروریستی بوکوحرام گفت: تعدادی از تاجران توانستند از حملات متجاوزان بوکوحرام به فرماندهی «ابومصعب برناوی» که با داعش به صورت مستقیم در ارتباط است، جان سالم به در برند.

 

عناصر تکفیری بوکوحرام تاکنون ۲۰ هزار نفر را کشته و ۲,۶ میلیون نفر را در نیجریه آواره کرده و در ماه‌های گذشته هجوم تروریست‌ها بر اماکن نظامی و روستاهای شمال شرق این کشور افزایش یافته است.

 

گفتنی است که عناصر بوکوحرام، تاجران چوب را به جاسوسی و همکاری با ارتش نیجریه و شبه نظامیان طرفدار دولت متهم می کنند. پیش از این محمد بخاری؛ رئیس جمهور نیجریه قبل از رسیدن به قدرت وعده نابودی گروه تروریستی بوکوحرام را داده بود/.

captcha