نهایی‌شدن حاضران در نهمین جایزه قرآن خارطوم
کد خبر: 3676870
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷

نهایی‌شدن حاضران در نهمین جایزه قرآن خارطوم

گروه بین‌الملل: معاذ فاتح الحاج، مسئول بخش اطلاع‌رسانی انجمن قرآن سودان از مشارکت 70 متسابق در نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن سودان «جایزه خارطوم» خبر داد.

نهایی شدن تعداد شرکت‌کنندگان مسابقات بین‌المللی قرآن«جایزه خارطوم»به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه رسمی انجمن قرآن سودان؛ معاذ فاتح الحاج با اشاره به آمادگی‌های لازم برای برگزاری نهمین دوره مسابقات بین‌المللی «جایزه خارطوم» گفت: 70 متسابق در دو بخش آقایان و بانوان در این دوره از مسابقات به رقابت خواهند پرداخت.

وی افزود: شرکت‌کنندگان در این دوره از مسابقات علاوه بر رقابت در رشته‌های مختلف این مسابقات، در تعدادی سمینارهای علمی و فرهنگی و مراسم‌های ملی این کشور نیز حضور پیدا خواهند کرد.

همچنین، در حاشیه برگزاری نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه خارطوم، عمر عبدالکافی شحاته، مبلغ دینی مصری و از پژوهشگران حوزه اعجاز علمی قرآن و سنت نبوی، هفت سخنرانی علمی در اماکن مختلف پایتخت سودان خواهد داشت و در مراسم اختتامیه نهمین دوره مسابقات قرآن نیز شرکت می‌کند.

وی همچنین در خطبه‌های نماز جمعه مسجد «النور» شهر خارطوم به‌عنوان یکی از بزرگترین مساجد این شهر سخنرانی می‌کند. همچنین، قرار است، «عمر البشیر»، رئیس جمهور سودان در آیین اختتامیه این مسابقات که ۲۳ دی‌ماه در سالن «دوستی» شهر خارطوم برگزار می‌شود، سخنرانی کند.

گفتنی است، این دوره از مسابقات طی روزهای ۱۵ تا ۲۳ دی‌ماه برگزار خواهد شد و  «محمدرسول تکبیری» حافظ کل قرآن، به‌عنوان نماینده ایران به این مسابقات اعزام خواهد شد.

همچنین، هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه خارطوم، با مشارکت ۷۴ شرکت‌کننده از ۵۵ کشور جهان، ۱۸ تا ۲۲ دی ماه سال گذشته برگزار شد و «محمد خاکپور» به نمایندگی از کشورمان در این مسابقه شرکت کرد/.

captcha