شورای امنیت انفجار تروریستی در کابل را محکوم کرد
کد خبر: 3677310
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۳

شورای امنیت انفجار تروریستی در کابل را محکوم کرد

گروه بین‌الملل: شورای امنیت سازمان ملل متحد، با صدور بیانیه‌ای حمله تروریستی به یک مرکز فرهنگی در کابل پابتخت افغانستان را به شدت محکوم کرد.

شورای امنیت انفجار تروریستی در کابل را محکوم کردبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از القدس العربی، شورای امنیت سازمان ملل متحد، با صدور بیانیه‌ای حمله تروریستی روز گذشته (هفتم دیماه) به یک مرکز فرهنگی در کابل پابتخت افغانستان که به کشته شدن و زخمی شدن بیش از 120 تن از شهروندان افغان منجر شد را به شدت محکوم کرد.

در این بیاینه با تاکید بر این که تروریسم با همه انواع و ظواهرش یکی از بدترین خطرهایی است که صلح و امنیت بین‎المللی را تهدید می‌کند، آمده است: هر اقدامات تروریستی با هر انگیزه‎ای و از سوی هر گروهی، جنایتی است که نمی‌توان آن را توجیه کرد.

شورای امنیت در این بیانیه خواستار تحویل مجریان، سازمان‌دهندگان و سرمایه‌گزاران اقدامات تروریستی به عدالت شد و از همه کشورها خواست  ضمن پایبندی به قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت با حکومت افغانستان در این باره همکاری کنند.

 اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد ضمن ابراز همدردی با خانواده‎های قربانیان و حکومت افغانستان برای آسیب دیدگان و مجروحان در این حادثه آرزوی شفای عاجل و کامل کردند.

 گفتنی است: حمله انتحاری به یک مرکز فرهنگی در غرب کابل دست‌کم ۴۰ کشته و بیش از ۸۰ زخمی برجای گذاشت وگروه تروریستی داعش مسئولیت این انفجار را برعهده گرفته است/.

captcha