مشارکت علمای مسلمان و مسیحی در کنفرانس ضدتروریستی
کد خبر: 3680601
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۴
در شهر قاهره صورت گرفت؛

مشارکت علمای مسلمان و مسیحی در کنفرانس ضدتروریستی

گروه بین‌الملل: کنفرانس «باهم ضد تروریسم» امروز(19 دی‌ماه) با حضور علمای مسلمان و مسیحی و نخبگان فکری، دینی، فرهنگی، آموزشی و امنیتی در شهر قاهره، پایتخت مصر آغاز شد.

برگزاری کنفرانس «باهم ضد تروریسم» در مصربه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری المصری الیوم؛ این کنفرانس به همت مؤسسه «بیت العائله»(رکز همکاری و حل مشکلات مسیحیان و مسلمانان مصری) در حال برگزاری است.

جلسه افتتاحیه این کنفرانس با حضور احمد طیب، شیخ الازهر، پاپ تواضروس دوم، پاپ کلیسای قبطی‌های ارتدوکس مصر و سمیر غطاس، رئیس انجمن مطالعات راهبردی خاورمیانه همراه بود.

این کنفرانس شامل سه جلسه به منظور بررسی و تحلیل موضوعات مهم در خصوص مقابله با تروریسم بوده و در راستای مقابله با تروریسم و مواجهه جامعه مصر با این پدیده برگزار می‌شود.

جلسه نخست این کنفرانس با موضوع «پدیده تروریسم و مقابله با آن» به ریاست ابوزید امیر، مسئول هماهنگی «بیت العائله»(خانه خانواده)، جلسه دوم با موضوع «قدرت جامعه در مقابله با تروریسم» به ریاست انباء ارمیا؛ اسقف عام مسیحیان  و جلسه سوم با موضوع «جامعه مصری در مقابله با تروریسم» با ریاست محمد حسین محرصاوی، رئیس دانشگاه الازهر مصر برگزار می‌شود.

در همین راستا محیی‌الدین عفیفی؛ دبیرکل مجمع مطالعات اسلامی در جلسه افتتاحیه این کنفرانس گفت: درباره تروریسم تفاوتی میان کودک و بزرگسال نیست و همه ادیان آسمانی با این شیوه جنایی و خونریزی برای اغراض مادی مخالف هستند.

وی بر ایستادگی در یک صف واحد در مقابل با تروریسم و راه‌های از بین برنده صلح و آرامش و تمرکز بر نقاط مشترک ادیان و تقریب میان آن‌ها تأکید کرد/.

captcha