غرفه الازهر با آثاری از قدس در نمایشگاه قاهره
کد خبر: 3685161
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۶
با مشارکت 27 کشور دایر می‌شود؛

غرفه الازهر با آثاری از قدس در نمایشگاه قاهره

گروه بین‌الملل: مرکز اسلامی الازهر با راه‌اندازی غرفه‌ای در محل برپایی چهل‌و‌نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهره، درباره مسئله قدس، تاریخ و مقدسات اسلامی این شهر آگاهی‌بخشی می‌کند.

«قدس» هدف حضور الازهر در نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهرهبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری عربی اینا؛ مرکز اسلامی الازهر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: در راستای اجرایی‌کردن توصیه‌های کنفرانس بین‌المللی «یاری قدس» در قاهره و نام‌گذاری سال 2018 میلادی با نام قدس، این مرکز غرفه ویژه‌ای را در چهل‌و‌نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهره برای آگاهی‌بخشی درباره موضوع قدس، تاریخ و مقدسات اسلامی این شهر و تعرض رژیم اشغالگر اسرائیل به  این مقدسات اختصاص خواهد داد.

در این غرفه همچنین، منشورات و آثار تولیدی الازهر در قالب مجلات و کتاب‌های علمی و ادبی و تصاویری پانورامایی از تلاش‌های الازهر در طول تاریخ به‌عنوان قلعه‌ای برای حفظ زبان عربی، میانه‌روی و هویت مصری در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

همچنین در غرفه الازهر، فعالیت‌های فرهنگی و هنری متنوعی از جمله اجرای نمایشنامه به دو زبان عربی و انگلیسی، ارائه تواشیح و ابتهالات دینی به زبان‌های مختلف، برپایی محافل شعری و ادبی و برگزاری کارگاه آموزشی در زمینه آموزش نقاشی، طراحی، کاریکاتور، خطاطی و هنرهای دستی ارائه می‌شود.

در کنار فعالیت‌های این غرفه، سلسله جلسات گفت‌وگوی آزاد با حضور علما و اساتید الازهر با موضوعات مختلف برگزار خواهد شد و شماری از مؤسسات و نهادهای وابسته به الازهر از جمله مرکز دیده‌بان ترجمه و فتوای الکترونیکی، مجمع تحقیقات اسلامی، دانشگاه الازهر، سازمان بین‌المللی فارغ‌التحصیلان الازهر و بخش مؤسسات و آموزش‌های الازهر مشارکت خواهند داشت.

یادآور می‌شود، چهل و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهره از شنبه آینده (هفتم بهمن‌ماه) با مشارکت 27 کشور آغاز به کار خواهد کرد و تا بیست و یکم بهمن‌ ادامه خواهد داشت/.

captcha