تشرف علمای الازهر به حرم علوی
کد خبر: 3687066
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴
در قالب هیئتی به ریاست ولید مطر انجام شد؛

تشرف علمای الازهر به حرم علوی

گروه بین‌الملل: هیئتی از علمای الازهر به ریاست «ولید مطر» با تشرف به حرم امام علی(ع) در نجف اشرف، به مولای متقیان و جایگاه شامخ ایشان و اهل بیت(ع) عرض ارادت کردند.

حضور علمای الازهر در آستان علویبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‎رسانی آستان علوی؛ هیئتی از علمای الازهر با حضور در حرم علوی در نجف اشرف با  محمد رزوقی، رئیس کمیته مدیریت آستان علوی دیدار و در ارتباط با لزوم تقویت روحیه برادری میان همه مسلمانان بحث و گفت‌و‌گو کردند.

ولید مطر، استاد دانشگاه الازهر در این باره گفت: بی‌شک خداوند تعالی بر ما منت نهاده و ما موفق شدیم به زیارت این اماکن مقدس که همیشه در آرزوی آن بودیم، مشرف شویم.

وی با بیان این که خداوند این اماکن مقدس را در کشوری قرار داده که محبوب قلب‌های ماست، گفت: بهترین خلق خدا بعد از پیامبر یعنی امام علی (ع) و امام حسین(ع) و بسیاری از اهل بیت(ع) در عراق هستند.

ولید مطر در ادامه افزود: ما برای دیدار با برادران شیعه خود که دلبستگی و محبت فراوانی به آنها داریم به این حرم مقدس آمده‎ایم.

از سوی دیگر، یوسف رواب رئیس موسسه توسعه و رسانه «وجهة الحق» مصر نیز با بیان این که هدف از زیارت حرم امیرالمومنین (ع)، ایجاد ارتباط میان علمای الازهر و علمای حوزه علمیه نجف و مرجعیت دینی عراق است، تصریح کرد: اگر فتوای سيد سیستانی نبود، بسیاری از پایتخت‌های عربی یکی پس از دیگری سقوط می‌کرد اما به فضل این فتوا کار داعش پایان یافت/.

تشرف جمعی از علمای الازهر به حرم امام علی(ع)

تشرف جمعی از علمای الازهر به حرم امام علی(ع)

captcha