عرضه عمومی آثار قرآنی علمای الازهر در قاهره
کد خبر: 3687251
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶

عرضه عمومی آثار قرآنی علمای الازهر در قاهره

گروه بین‌الملل: کتاب «مأموریت اسلام در جهان» به قلم محمد فرید وجدی از علمای بزرگ الازهر است که به همت مؤسسه اسلامی الازهر در نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهره عرضه می‌گردد.

«مأموریت اسلام در جهان» در نمایشگاه قاهرهبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از خبرگزاری عربی اینا؛ شیخ محمد فرید وجدی در کتاب «مأموریت اسلام در جهان» تلاش کرده تا ابعاد مختلف مأموریت دین اسلام در جهان را از خلال پرداختن به مبانی انسانی اسلام، نقش دعوت دین به علم، عمل و عمران زمین و دعوت اسلام به دوستی میان امت‌ها و نقش آن در بنای جامعه را تبیین کند.


نویسنده در این کتاب، خواننده را به فکر و اندیشه و تقارن میان علم و عمل دعوت می‌کند.


در چهل و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قاهره دیگر کتاب‌ها با موضوعات قرآنی و اسلامی عرضه می‌گردد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به «بنیادهای اسلام» تألیف احمد طیب؛ شیخ الازهر اشاره کرد که به 11 زبان ترجمه شده است.

از دیگر آثار عرضه شده در این نمایشگاه می‌توان به کتاب «اسلام؛ عقیده و شریعت»، «قرآن و جهاد»، «روش قرآن در ابتنای جامعه»، «درس‌هایی از قرآن» اثر محمود شلتوت شیخ اسبق الازهر اشاره کرد.

«مأموریت اسلام در جهان» در نمایشگاه قاهره


در نمایشگاه کتاب قاهره آثار قرآنی در حوزه ترجمه نیز در معرض دید عموم قرار دارد که می‌توان به کتاب «پژوهشی پیرامون ترجمه قرآن و احکام آن» اثر محمد مصطفی مراغی از اندیشمندان مطالعات اسلامی مصر و کتاب «دین، وحی و اسلام» به قلم مصطفی عبدالرزاق؛ شیخ اسبق الازهر اشاره کرد.

شایان ذکر است مرکز اسلامی الازهر برای دومین سال پیاپی با هدف مقابله با اندیشه افراط‌گرایی و تصحیح مفاهیم، تبیین همزیستی مسالمت‌آمیز و مفاهیم صلح، دوستی، عدالت و برابری، به عرضه آثار خود در نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهره می‌پردازد/.

captcha