استناد اسقف مسیحی به قرآن برای دعوت به همزیستی
کد خبر: 3688159
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶

استناد اسقف مسیحی به قرآن برای دعوت به همزیستی

گروه بین‌الملل: فائق ارمیا، اسقف مسیحی مصر در نشستی، برای تبیین دعوت اسلام به همزیستی مسالمت‌آمیز به آیاتی از قرآن کریم استناد کرد.

اسقف مسیحی: دعوت قرآن به همزیستی مسالمت‌آمیزبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری صدی‌ البلد؛ پاپ ارمیا، اسقف مسیحی و معاون دبیرکل مؤسسه «بیت العائله»(مرکز همکاری و حل مشکلات مسیحیان و مسلمانان مصری) ضمن سخنانی در سمینار این مؤسسه در حاشیه چهل‌و‌نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهره گفت: در سایه تلاش‌های متعصبانه در شرق و غرب، وظیفه ما این است که راهی برای مقابله با اشکال مختلف تعصب نابجا پیدا کنیم، زیرا تعصب سبب ایجاد فتنه‌، جنگ، کشتار، تخریب و نابودی می‌شود.

وی گفت: مهم‌ترین مبانی و اصول تعددگرایی، پذیرش اصل احترام به دیگران و ویژگی‌های منحصر به فرد هر دین و همچنین، پذیرش اختلاف‌های موجود است و ما ناچار هستیم که برای پذیرش تعدد ادیان، مهم‌ترین مفاهیم انسانی که حامل  دوستی و محبت هستند را بیاموزیم.

این اسقف مسیحی مصر اظهار کرد: دشمنی و نفرت از عدم شناخت دیگران سرچشمه می‌گیرد و با وجود  معیارهای مشترک میان ادیان، امکان نزدیک‌تر شدن روابط وجود دارد.

پاپ ارمیا در پایان گفت: اسلام بر روابط مسالمت‌آمیز با سایر ادیان صحه گذاشته و در قرآن کریم در سوره هود آیه 11 « وَلَوْ شَاءَ رَبُّكَ لَجَعَلَ النَّاسَ أُمَّةً وَاحِدَةً وَلَا يَزَالُونَ مُخْتَلِفِينَ؛ و اگر پروردگار تو مى‏ خواست قطعا همه مردم را امت واحدى قرار مى‏ داد»، در سوره یونس آیه 99 « وَلَوْ شَاءَ رَبُّكَ لَآمَنَ مَنْ فِي الْأَرْضِ كُلُّهُمْ جَمِيعًا أَفَأَنْتَ تُكْرِهُ النَّاسَ حَتَّى يَكُونُوا مُؤْمِنِينَ؛  و اگر پروردگار تو مى‏ خواست قطعا هر كه در زمين است همه آنها يكسر ايمان مى ‏آوردند» بر آن تأکید کرده است.

چهل‌ونهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهره از روز شنبه هفته گذشته 7 بهمن‌ماه سال جاری آغاز شد و تا 21 بهمن‌ماه ادامه دارد/.

 

captcha