آموزش تلفنی و مجازی قرآن در سوئد
کد خبر: 3689392
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۶

آموزش تلفنی و مجازی قرآن در سوئد

گروه بین‌الملل: مرکز اسلامی امام علی(ع) استکهلم(پایتخت سوئد) فعالیت‌های قرآنی متنوعی را برای علاقمندان اجرا می‌کند که از آن جمله آموزش تلفنی و مجازی قرآن است.

آموزش تلفنی و مجازی قرآن در سوئدبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)؛ مرکز اسلامی امام علی(ع) استکهلم در گزارشی درباره فعالیت‌های قرآنی این مرکز اعلام کرد: بدون شک قرآن کریم بزرگترین افتخار هر مسلمانی محسوب می‌شود. به وسیله قرآن انسان به زیباترین و پرمحتواترین سخنان پی می‌برد و در صورتی که آن را در کنار گفتار و تفسیر اهل بیت پیامبر اسلام‌(ص) قرار دهد، کاملترین و مطمئن‌ترین مسیر را برای خوشبختی انتخاب کرده است. پیامبر گرامی اسلام (ص) در حدیثی می فرماید راست‌ترين سخن، رساترين پند و زيباترين حكايت، كتاب خدا(قرآن) است.

از احادیث و گفتار ائمه اطهار (ع) پی می‌بریم که خواندن قرآن کریم و توجه به گفته‌های آن که در اصل سخنان خداوند عزوجل است بهترین کاری است که یک انسان عاقل می‌تواند انجام دهد. این کتاب مقدس و این راهنمای کامل مستلزم آن است که درست و آن طور که شایسته است تلاوت شود. بزرگان دین ما بر این مسئله تأکید فراوان داشته و یاران خود را همواره به فراگیری قرآن کریم سفارش کرده‌اند. شایسته است حدیث دیگری از پیامبر مهربانی حضرت محمد(ص) را یادآور شویم که فرمود: بدانيد هر كس قرآن را بياموزد و به ديگران آموزش دهد و به آنچه در قرآن است عمل كند، من جلودار و راهنماى او به سوى بهشت هستم.

دارالقرآن مرکز اسلامی امام علی(ع) در استکهلم نیز با توجه به وظیفه الهی و انسانی خود اقدام به تشکیل کلاس‌های تفسیر، آموزش صوت، لحن و تجوید قرآن کریم برای بانوان و آقایان کرده و سعی دارد با ارائه تمامی امکانات لازم قدم هرچند کوچکی در این مسیر بزرگ بردارد. کسانی که مایل به شرکت در این کلاس‌ها هستند می‌توانند در زمان‌های مقرر در محل مرکز حضور به هم رسانده و از این فرصت نهایت استفاده را ببرند.

1- کلاس آموزش صوت و لحن و مفاهیم ویژه برادران
روزهای شنبه از ساعت 17.00 تا 19.30 به وقت محلی

این کلاس در ایام ماه مبارک رمضان برگزار نمی‌شود ولی ختم یک جزء قرآن کریم با حضور قاریان ممتاز بین‌المللی و مقیم سوئد در مصلای مرکز اسلامی امام علی(ع) هر شب در طول ماه مبارک برگزار می‌شود. 

2- کلاس تفسیر قرآن ویژه خواهران
روزهای پنجشنبه از ساعت 17.00 تا 19.00

3- دوره‌های مجازی قرآن
این دوره به صورت هفتگی برای بانوان و آقایان برگزار و در آن روخوانی، روان‌خوانی، تجوید و صوت و لحن به علاقه‌مندان آموزش داده می‌شود.

كلاس‌هاى مجازى در اصل براى افراد مقيم سوئد پيش‌بينى شده است؛ ولى اگر مسلمانان دیگر كشورها نيز علاقه‌مند به حضور در کلاس‌ها باشند، مى‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

آقایان برای ثبت نام در این دوره‌ها می‌توانند اینجا کلیک کرده و وارد سامانه Google Hangout شده و اطلاعات مربوط به این کلاس‌ها را دریافت کنند.

زمان برگزاری کلاس‌های آقایان روزهای شنبه از ساعت 10:30 دقیقه تا 11:30 به وقت محلی است. 

بانوان نیزمی‌توانند از طریق نرم افزار اسکایپ و جستجو و اضافه‌کردن نام کاربری (ID) دارالقرآن مرکز اسلامی امام علی(ع) با نام Imamali.center به لیست خود، اطلاعات دوره‌ها را دریافت کنند.

کلاس‌های بانوان روزهای شنبه ساعت 14:00 دقیقه تا 15:30 برای علاقمندان برگزار می‌شود.

4- آموزش تلفنی قرآن
علاقه‌مندان به فراگيري روخواني و روانخواني قرآن کریم مي توانند تقاضای خود را به یمیل quran@imamalicenter.se ارسال کنند تا کارشناس مربوطه با متقاضی تماس گرفته و جهت برگزاری جلسه تلفنی وقت تعیین شود. هر جلسه برای هر فرد، نیم ساعت است.

5- برگزاری مسابقه
به همت دارالقرآن مرکز اسلامی امام علی(ع)، هر سال مسابقات قرآن کریم در چهار رشته حفظ، تجوید، اذان و مفاهیم قرآنی در سطح شمال اروپا در محل مرکز برگزار می‌شود. زمان برگزاری و نحوه ثبت نام، دو ماه قبل از آغاز مسابقات از طریق این سامانه و سامانه koran.se اطلاع‌رسانی می‌شود/.

 

captcha