حزب الله عراق: حامیان حضور آمریکا مزدورند
کد خبر: 3696983
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵

حزب الله عراق: حامیان حضور آمریکا مزدورند

گروه بین‌الملل ـ جعفر حسینی، سخنگوی نظامی گردان‎های حزب الله عراق با تاکید بر این که تا زمانی که آمریکایی‎ها در عراق حضور دارند، سلاح مقاومت در آمادگی کامل به سر می‎برد، کسانی را که خواستار بقای آمریکایی‎ها در خاک این کشور هستند را مزدور خواند.

ادیت شده؛ حزب الله، حامیان حضور آمریکا در خاک عراق را مزدور خواند

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری اتجاه پرس؛ جعفر حسینی، در گفت‌وگویی مطبوعاتی در ارتباط با حضور آمریکایی‎ها در عراق تصریح کرد: مقاومت از چند ماه  پیش موضع مقابله با آمریکایی‎ها را اتخاذ کرده است.

وی با بیان این که تا زمانی که سربازان آمریکایی در عراق حضور داشته باشند، سلاح مقاومت نیز در نهایت آمادگی خود قرار دارد، توضیح داد: ما فرصت زیادی به حکومت عراق دادیم تا با آمریکایی‎ها به منظور خروج از این کشور مذاکره کند.

حسینی با اشاره به این که اخیرا برخی از افراد نزدیک به جریان مقاومت از ما خواسته‌اند که در یک فرآیند سیاسی به حکومت فرصت دهیم تا به وظیفه خود در این خصوص عمل کند، تاکید کرد: آمریکایی‎ها اصرار دارند در عراق بمانند و مقاومت اصرار دارد آنها این کشور را ترک کنند.

وی افزود: شکل مبارزه بسیار متفاوت است. هیچ یک از اقداماتی که آمریکایی‎ها انجام می‎دهند نفعی برای آنها نداشته و به بقای آنها در عراق کمکی نمی‎کند. آنها مخفیانه تحرکاتی انجام می‎دهند و از منطقه‌ای به منطقه دیگر منتقل می‎شوند. ما نمی‌خواهیم به دلایل امنیتی و اطلاعاتی وارد جزئیات شویم اما همین بس که آنها بیش از 20 پایگاه در عراق دارند.

سخنگوی نظامی گردان‌های حزب‌الله عراق در ادامه سخنان خود به استفاده از تاکتیک‌های مختلف و متفاوت با گذشته اشاره و تصریح کرد: امکانات مقاومت ده برابر شده و ما امروز از امکاناتی برخورداریم که در گذشته نداشتیم. همان گونه که اقدامات آمریکایی‎ها و حضور آنها نیز متفاوت است. آنها از پایگاه‌های مشترکی با ارتش و نیروهای امنیتی عراق استفاده می کنند زیرا مطمئن هستند ما به عراقی‎ها حمله نمی‌کنیم اما ما نامه‌هایی را به همه فرماندهان در این پایگاه‎های مشترک ارسال کرده و به آنها هشدار دادیم از این پایگاه‎ها خارج شده و سپر انسانی آمریکایی‎ها نشوند.

وی در ارتباط با برخی مطالبات از سوی گروه‌های اهل سنت مبنی بر بقای نیروهای آمریکایی در عراق به بهانه‎های واهی، تصریح کرد: اهل سنت خود از آنچه آمریکایی‎ها در گذشته انجام دادند، با خبرند. این آمریکایی‌ها بودند که برای القاعده آغوش باز کرده وبرای آنها پوششی درست کردند. آمریکایی‎ها بودند که صحوات را تاسیس کرده و آنها را مسلح ساختند و این همان سلاحی است که به روی اهالی الانبار کشیده شد و آنها از همه بیشتر در این مسئله زیان دیدند .

وی در ادامه تاکید کرد: کسانی که خواستار حضورآمریکایی‎ها هستند تنها نماینده خود بوده و آنها را تنها می‌توان مزدور آمریکایی‎ها توصیف کرد.

جعفر حسینی در پایان سخنان خود در ارتباط با انتخابات پارلمانی پیش‌رو در عراق گفت: مقاومت پیش از این در انتخابات‌ها شرکت نکرده و اکنون نیز شرکت نمی‎کند اما این بدان معنا نیست که ما از مردم عراق می‎خواهیم در انتخابات شرکت نکنند بلکه به عکس مردم باید خدمات دولت‎های قبلی را ارج نهاده و با حضور پرشکوه در انتخابات الگویی را بیافرینند که به دور از خطاهای گذشته نفعی را به کشور برساند.

انتهای پیام

 

captcha