تهديد واقعی منطقه دخالت بيگانگان است، نه جمعيت شيعيان
کد خبر: 2057681
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۸۹ - ۰۸:۵۷

تهديد واقعی منطقه دخالت بيگانگان است، نه جمعيت شيعيان

گروه بين‌الملل: شيخ الأزهر تصريح كرد: افزايش شمار شيعيان در منطقه مخاطره‌آميز نيست؛ بلكه تهديد واقعی، دخالت بيگانگان است كه نمونه آن در عراق مشاهده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی «الجوار»، «احمد الطيب»، شيخ الازهر، در پاسخ به اين‌كه «آيا رشد جمعيت شيعيان در منطقه مخاطره‌آميز است؟»، اظهار كرد: خطر حقيقی ناشی از دخالت بيگانگان است و شاهد نيز همين رويدادهای كنونی است كه در عراق می‏گذرد.
وی افزود: آمريكا عراق را اشغال كرد و بر آن سيطره يافت، سپس آن را رها كرد و هم‌اكنون برخی از مردم اين كشور بر سر مسائل مذهبی، دينی و فرقه‌ای همديگر را هدف قرار می‏‌دهند؛ در حالی‌كه اين مسئله در گذشته مشاهده نمی‌‏شد. اين تنش‏ها به مصلحت شيعه و سنی نيست.
شيخ‌الازهر در ادامه در ارتباط با تحولات سياسی مصر گفت: جنبش اخوان‌المسلمين در مصر فعاليت سياسی دارد و الأزهر نيز تنها يك مؤسسه علمی است؛ من به مسائل سياسی علاقه‌ای ندارم و مطلوب نيست كه مواضع سياسی اتخاذ و از سياست جريان يا حزبی حمايت كنم.
احمد الطيب در ‌پايان تأكيد كرد: من به آموزش، علم و اسلام از لحاظ فرهنگی و فكری اهتمام دارم و هركس نيز از اين خط خارج شود، با دانش و گفت‌وگو در برابر وی می‏‌ايستم.
captcha