تخریب مسجدی در میانمار پس از بازسازی
کد خبر: 3698238
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۸

تخریب مسجدی در میانمار پس از بازسازی

گروه بین‌الملل ـ مسجدی در ایالت مسلمان‌نشین «راخین» واقع در غرب میانمار پس از ترمیم و بازسازی به دستور مقامات این کشور تخریب شد.

تخریب مسجدی در میانمار پس از بازسازی

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری المصریون؛ این مسجد دیروز(17 اسفندماه) با حضور نیروهای امنیتی دولتی در روستای «سامبیلی» واقع در شهر «ممبیا» در ایالت راخین میانمار تخریب شد.

این مسجد پس از آن که در سال 2012 میلادی در جریان حملات خشونت‌آمیز آن زمان علیه مسلمانان به آتش کشیده شد، از سوی ساکنان محلی بازسازی و مرمت شد که دیروز بار دیگر به دستور مقامات میانمار تخریب شد.

به آتش کشیدن مساجد و ساختمان‌های متعلق به مسلمانان در ایالت راخین از سوی نیروهای امنیتی و افراطیون بودایی اقدامی است که دائما در حال تکرار است و دولت میانمار و اکثریت بودایی آن، وجود مسلمانان را خطری برای دین بودایی می‌دانند.

مسلمانان ایالت راخین میانمار از سوم شهریورماه سال جاری تاکنون در معرض اقدامات وحشیانه ارتش و شبه‌نظامیان بودایی افراطی میانمار قرار دارند و بنابر اعلام سازمان ملل متحد و سازمان پزشکان بدون مرز در جریان این خشونت‌ها تاکنون 9 هزار نفر کشته و صدها هزار نفر به بنگلادش فرار کرده‌اند.

انتهای پیام

captcha