جزئیات رقابت انتخابی مسابقات بین‌المللی قرآن در موریتانی
کد خبر: 3698359
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵

جزئیات رقابت انتخابی مسابقات بین‌المللی قرآن در موریتانی

گروه بین‌الملل ـ مرحله ارزیابی و انتخاب نمایندگان کشور موریتانی جهت شرکت در مسابقات بین‌المللی حفظ و تجوید قرآن در کشورهای مختلف جهان با رقابت 302 شرکت‌کننده در دو بخش بانوان و آقایان آغاز شد.

رقابت بیش از 300 شرکت کننده در مسابقات قرآنی موریتانی

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری رسمی موریتانی؛ این رقابت‌ها از روز گذشته(18 اسفندماه) با نظارت وزارت امور اسلامی و آموزش پایه موریتانی  در مسجد جامع «المدینه المنورة» شهر نواکشوت، پایتخت موریتانی آغاز شد و در پایان نمایندگان موریتانی برای شرکت در مسابقات بین‎المللی قرآن انتخاب می‌شوند.

سید احمد ولد اهل داوود، وزیر امور اسلامی و آموزش پایه موریتانی در مراسم افتتاحیه این مسابقات با بیان این که در این دوره از مسابقات به فضل خدا و در نتیجه تلاش‌های انجام شده، حافظان و قاریان ممتازی حضور دارند، شرکت کنندگان را به جدیت، تدبرو تلاش در تحصیل فراخواند.

وی همچنین، از برپایی مسابقات سالانه منطقه‌ای حفظ و تجوید قرآن با عنوان جایزه ریاست جمهوری در این کشور خبر داد.

محمد امین ولد شیخنا ولد الشیخ احمد، مدیر بخش ارشاد اسلامی وزارت امور اسلامی و آموزش پایه موریتانی نیز ضمن سخنانی در آیین افتتاحیه این مسابقات گفت: این رقابت‌ها در سه بخش تفسیر، حفظ قرآن با حسن ادا و تجوید و بخش قرآن عظیم برگزار می‌شود.

وی در ادامه افزود: در نتیجه تلاش‌های انجام شده برای انتخاب اعضای کمیته داوری و حضور شماری از اساتید برجسته قرآنی، علما و فقها در این کمیته، این دوره از مسابقات از کیفیت بهتری برخوردار است.

انتهای پیام

captcha