هشدار مفتی سوریه نسبت به اعزام دانشجویان به عربستان
کد خبر: 3705692
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹

هشدار مفتی سوریه نسبت به اعزام دانشجویان به عربستان

گروه بین‌الملل ـ شیخ احمد بدرالدین حسون، مفتی اعظم سوریه نسبت به اعزام دانشجویان روسی به کشورهای عربستان، قطر، مصر و ترکیه برای آموختن علوم دینی هشدار داد.

هشدار مفتی سوریه نسبت به اعزام دانشجویان به عربستان

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری روسیا الیوم؛ شیخ احمد بدرالدین حسون، مفتی اعظم سوریه در دیدار با هیئت پارلمانی روسیه که به ریاست ناتالیا کوماروفا، حاکم منطقه خودگردان خانتی مانسیسک راهی سوریه شده‌اند، هشدار داد: دانشجویان خود را برای آموختن علوم دینی به کشورهای عربستان، قطر، مصر و ترکیه نفرستید، زیرا آن‌ها را به نیروهایی برای پیاده‌کردن ایده‌های خود تبدیل می‌کنند.

در این دیدار، اعضای هیئت پارلمانی روسیه نیز از حسون خواستند که منطقه خودگردان خانتی مانسیسک را در رویارویی با پدیده اسلام رادیکالی یاری کند.

حسون در پاسخ به این درخواست گفت: من 15روز دیگر در منطقه شما هستم و دوست دارم با مخالفان، دانشجویان و بعد از همه با عالمان دینی در این منطقه دیدار کنم، اگرچه خیلی به آنها امید ندارم.

مفتی اعظم سوریه همچنین از آمادگی خود برای آموزش علوم دینی به دانشجویان شبه‌جزیره کریمه روسیه و اعزام عالمان دینی سوریه به این منطقه و تأمین حقوق آنها خبرداد.

حسون در این دیدار همچنین به حمله آمریکا، انگلیس و فرانسه به برخی شهرهای سوریه اشاره کرد و گفت: این حمله فقط سوریه را هدف قرار نداد، بلکه تهاجی علیه روسیه، ایران، سازمان ملل و همه آزادگان جهان بود.

وی افزود: در سوریه 21 فرقه زندگی می‌‌کنند و شلیک این موشک‌ها بیش از گذشته ما را متحدتر می‌کند.

انتهای پیام

 

 
captcha