برگزاری کنفرانس بین‌المللی اقلیت‌های مسلمان در امارات
کد خبر: 3712745
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷
با مشارکت 400 شخصیت دینی انجام شد؛

برگزاری کنفرانس بین‌المللی اقلیت‌های مسلمان در امارات

گروه بین‌الملل ـ کنفرانس بین‌المللی اقلیت‌های مسلمان با مشارکت 400 عالم و شخصیت دینی از 130 کشور جهان در امارات آغاز شد.

برگزاری کنفرانس بین‌المللی اقلیت‌های مسلمان در امارات

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری مصری الیوم؛ کنفرانس بین‌المللی اقلیت‌های مسلمان روز گذشته (18 اردیبهشت ماه) در ابوظبی امارات کار خود را آغاز کرد.

 هدف از برگزاری این کنفرانس دو روزه گسترش صلح و احترام متقابل بین پیروان ادیان و فرهنگ ها و کمک به امنیت کودکان اقلیت‌های مسلمان در برابر خشونت و افراط گرایی و دفاع از حقوق فرهنگی و دینی این اقلیت ها مطابق با قوانین اساسی بین المللی عنوان شده است.

بهبود موسسات اسلامی در دنیا برای ایجاد امنیت فکری و معنوی اقلیت‌های مسلمان و تشویق آن‌ها برای مشارکت در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی، دستیابی اقلیت‌های مسلمان به تمدن پیشرفته از طریق تعامل مثبت با جامعه و طرح مبتکرانه برای مقابله با افراط گرایی و تقویت سیستم شهروندی و ادغام اجتماعی این اقلیت‌ها، بررسی وضعیت اقلیت‌های مسلمان در بافت جهانی و ارزیابی نقش اقلیت‌های مسلمان در توسعه چندگانگی فرهنگی در جوامعی که ساکن هستند، از دیگر اهداف اصلی این کنفرانس است.

نهیان بن مبارک وزیر تسامح (بخشش و گذشت) امارات طی سخنانی در مراسم افتتاحیه این نشست از تشکیل شورای جهانی اقلیت‌های مسلمان در ابوظبی با هدف ایجاد جایگاه و سکویی دایمی برای بحث و بررسی درباره مسایل و چالش‌های روبه روی آنها خبرداد. در این کنفرانس دو روزه 60 پژوهش در ارتباط با اقلیت‌های مسلمان در 13 نشست مورد بررسی و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

captcha