خالی ماندن شهرها از علما و فضلا باعث ضربه‌خوردن تدین مردم می‎شود
کد خبر: 3717544
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۶

خالی ماندن شهرها از علما و فضلا باعث ضربه‌خوردن تدین مردم می‎شود

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیر دارالقرآن کریم علامه طباطبایی برلزوم حضور هرچه بیشتر علما و فضلای حوزوی برای تبلیغ و ایجاد پایگاه‎های علمی در شهرستان‎های کشور تاکید کرد.

خالی ماندن شهرها از علما و فضلا باعث ضربه خوردن تدین مردم می‎شود

به گزارش ایکنا از قم، مرتضی نجفی قدسی جمعه شب در مراسم ضیافت افطاری در بیت علامه طباطبایی که با حضور مراجع و علما در قم برگزار شد گفت: در یک سال اخیر دو عالم خادم قرآن و دو عالمی که حقیقا علم و عمل را به هم آمیختند و منشا اثرات و خدمات ماندگار بودند از دنیا رفتند.
وی افزود: مرحوم آیت الله مهدی مظاهری از افرادی بود که به اندازه چند وزارت خانه در اصفهان به کارهای قرآنی و فرهنگی و علمی و اموزشی و اجرایی و عمرانی و خدمت رسانی به مردم و نیازمندان وایتام و.... همت گمارد.
وی اظهارکرد: شخصیت دیگری که به تازگی رحلت کردند و از جوانب بسیاری بی بدیل بودند یعنی حجت الاسلام والمسلمین مهدی طباطبایی نیز به تازگی از بین ما رفتند که ایشان نیز از جمله عالمان جلیل القدری بود که با عمل صالح و علم وافر خود منشا خدمات بسیاری در کشور بود و از دسته علمایی بود که منزل وی مامن عارفان و صالحان نیازمندان و ایتام و... بود.
مدیر دارالقرآن کریم علامه طباطبایی بیان کرد: وقتی چنین علمایی در شهرستان ها ما چنین انقلاب های فرهنگی و اجتماعی ایجاد می کنند به نظر می رسد که باید مساله حضور روحانیت و علما را در سایر بلا جدی بگیریم زیرا مردم دین خود را از روحانیت می گیرند و هرجا که این حضور کمرنگ شود قطعا دین مردم نیز دچار خلل خواهد شد.
وی تصریح کرد: در همین راستا با هماهنگی که بین نهادهای تبلیغی حوزوی و ملی و این دارالقرآن انجام شد 150 استاد و فاضل حوزوی برای گسترش معارف دین و تفسیر قرآن به سراسر کشور اعزام شده اند که قطعا نقش مهمی در توسعه معارف قرآنی در سطح کشور خواهند داشت.
انتهای پیام

captcha