توزیع 10 هزار ترجمه قرآن در قزاقستان
کد خبر: 3718629
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰

توزیع 10 هزار ترجمه قرآن در قزاقستان

گروه بین‌الملل ـ مؤسسه وقف امور دینی ترکیه در نظر دارد، 10 هزار نسخه ترجمه قرآن به زبان قزاقی را طی مراسم‌ ضیافت افطار در شهرهای مختلف قزاقستان توزیع کند.

توزیع قرآن کریم به زبان قزاقی در آستانه

به گزارش ایکنا به نقل از trtarabic.tv؛ نخستین محموله از ترجمه‌های قرآن به زبان قزاقی روز یکشنبه(ششم خردادماه) در مراسم افطاری که با همکاری رایزن امور دینی سفارت ترکیه در قزاقستان در شهر آستانه، پایتخت این کشور برگزار شد، در میان شهروندان قزاقی توزیع شد.

غالب اکین، رایزن امور دینی سفارت ترکیه در قزاقستان طی سخنانی در مراسم افطاری که در شهر آستانه، پایتخت قزاقستان برگزار شد، گفت: در راستای اجرای این طرح، 10 هزار نسخه ترجمه قرآن به زبان قزاقی در مراسم‌های افطار گروهی که با حضور حدود 3500 نفر در شهرهای مختلف برگزار می‌شود، توزیع خواهد شد.

وی با بیان این که ترکیه 40 امام جماعت به منظور برگزاری نماز تراویح(نمازهای مستحب اهل‌سنت در ماه رمضان) به قزاقستان اعزام کرده، تصریح کرد: ترکیه در ماه آگوست آینده(مردادماه سال جاری) میزبان 40 تن از شهروندان قزاق به منظور مشارکت در دوره‌های آموزشی دینی خواهد بود.

یادآوری می‎شود؛ مؤسسه وقف امور دینی ترکیه در سال 1975 میلادی تاسیس شد که بیش از 1000 شعبه در ترکیه دارد و در 135 کشور جهان فعالیت می‌کند.

امدادرسانی به قربانیان بلایای طبیعی در نقاط مختلف جهان، فعالیت‌های آموزشی، تربیتی، خیریه، فرهنگی از جمله فعالیت‌های این سازمان به شمار می‌رود.

انتهای پیام

captcha