آثار قرآنی و اسلامی؛ زینت‌بخش نمایشگاه کتاب مسکو
کد خبر: 3743550
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵

آثار قرآنی و اسلامی؛ زینت‌بخش نمایشگاه کتاب مسکو

گروه بین‌الملل ـ سی‌و‌یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو با عرضه آثاری در حوزه‌های مختلف از جمله قرآن، فلسفه و عرفان از 14 شهریورماه در روسیه آغاز به کار می‌کند.

 به گزارش ایکنا؛ سی‌و‌یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو که بزرگترین و با قدمت‌ترین گردهمایی اروپای شرقی در حوزه کتاب محسوب می‌شود از تاریخ پنجم تا نهم سپتامبر ۲۰۱۸ (14 تا 18شهریور) در مجموعه فرهنگی «ودنخا» با حضور بیش از سیصد ناشر از 25 کشور برگزار خواهد شد.

بنیاد مطالعات اسلامی روسیه ضمن اعلام این خبر آورده است: غرفه انتشارات «صدرا»ی این بنیاد امسال نیز آثاری با موضوعاتی نظیر قرآن، فلسفه و عرفان، تاریخ، حقوق و اقتصاد اسلامی، هنر اسلامی، ادبیات معاصر ایران و کودک در نمایشگاه کتاب مسکو (سالنB  غرفه  (A37 به مخاطبان عرضه خواهد کرد.

بنیاد مطالعات اسلامی مسکو تاکنون بیش از 285 اثر چاپ و منتشر کرده و برای دهمین سال در این نمایشگاه حضور پیدا می‌کند.

از تازه‌های نشر بنیاد می‌توان به آثاری همچون «تونس مسیری به قرن بیست و یکم»، «حول القرآن»  اثر محمد علی تسخیری، «انسان بر فراز منبر» (ارائه‌کننده تصویری از رهبران مسلمان و تاتار در ادبیات، اثر خانم سبقتولین)، مجموعه مقالات اقتصاد اسلامی(در بردارنده مقالاتی از اساتید و محققان ایرانی در حوزه اقتصاد اسلامی) و «هشتمین جلد شاهنامه» در حوزه ادبیات کودک اشاره کرد.

در حاشیه این نمایشگاه و در روز جمعه هفتم سپتامبر(16 شهریور) بنیاد مطالعات اسلامی روسیه نشستی را در دانشگاه زبان‌شناسی مسکو با حضور اساتید و دانشجویان زبان فارسی برگزار خواهد کرد .از ایران «عبدالحمید قره داغی»،  مدیر انتشارات سوره مهر و«مجید قیصری» از نویسندگان معاصر در این نشست حضور خواهند داشت و به بررسی و معرفی ادبیات معاصر ایران می‌پردازند.

گفتنی است، جمهوری اسلامی ایران نیز غرفه جداگانه‌ای در نمایشگاه کتاب مسکو خواهد داشت که با همکاری رایزنی فرهنگی کشورمان در مسکو دایر شده و بخشی از منشورات داخلی را در معرض دید عموم قرار خواهد داد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha