برگزاری مرحله نهایی مسابقات سراسری قرآن ترکیه
کد خبر: 3747634
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱

برگزاری مرحله نهایی مسابقات سراسری قرآن ترکیه

گروه بین‌الملل- مرحله نهایی مسابقات سراسری قرائت قرآن کریم به همت سازمان امور دینی ترکیه در شهر قهرمان مرعش (Kahramanmaraş) این کشور برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری آناتولی؛ بر اساس اعلام «اداره نظارت بر چاپ و قرائت قرآن» وابسته به سازمان امور دینی ترکیه، دیروز، 25 شهریورماه، آخرین مرحله از مسابقات سراسری قرائت قرآن کریم ویژه آقایان در شهر قهرمان مرعش برگزار شد.

در این مسابقات که تعدادی از ائمه جماعات مساجد و مؤذنان از سرتاسر ترکیه در آن حضور داشتند، شرکت کنندگان در بخش قرائت قرآن با یکدیگر به رقابت پرداختند.

عثمان شاهین (Osman Şahin) رئیس اداره  نظارت بر چاپ و قرائت قرآن ترکیه در این باره گفت: 10 نفر به مرحله نهایی این مسابقات راه یافته‌اند. هر یک از این شرکت کنندگان پس از کسب رتبه نخست در مسابقات منطقه‌ای توانسته‌اند که در این مرحله حضور یابند. پیش از این مرحله، 10 مسابقه منطقه‌ای میان نمایندگانی از استان‌های مختلف ترکیه برگزار شده است.

در این مسابقات که برخی مقامات ترکیه‌ای نیز در آن حضور داشتند، انس کاپوت (Enes Kaput) از شهر «ازمیر» رتبه نخست را به دست آورد. فاتح دولن (Fatih Dölen) از «استانبول» و یحیی چلیک (Yahya Çelik) از «بورسا» نیز به ترتیب دوم و سوم شدند.

انتهای پیام
captcha