حفظ قرآن توسط بانوی بیسواد 74 ساله اردنی
کد خبر: 3750827
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲

حفظ قرآن توسط بانوی بیسواد 74 ساله اردنی

گروه بین‌الملل ـ «نوره الواردات» بانوی 74 ساله اردنی توانست علی‌رغم سالمندی و عدم توانایی خواندن و نوشتن، بر آرزوی کودکی خود در حفظ قرآن کریم جامه عمل بپوشاند.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری قاف؛ «نورة الواردات» بانوی بیسواد اردنی که از کودکی آرزو داشت قرآن کریم را خفظ کند، سرانجام در سن 74 سالگی توانست حافظ کل قرآن کریم شود.

وی در این باره می‌گوید: یاس در زندگی جایگاهی ندارد و زندگی با یاس امکان‌پذیر نیست. من اکنون توانسته‌ام آرزویی که 60 سال با خود داشتم را محقق کنم.

نورة با بیان این که سختی‎های زیادی را در این راه پشت سر گذاشته است، تصریح کرد: من از همه قدرت خود در این راه استفاده کرده‌ام و هیچ وقتی را بدون حفظ قرآن نگذراندم.

این پیرزن اردنی 16 سال پیش برای نخستین‌بار حفظ قرآن را در مرکز قرآنی «عمراوة» وابسته به جمعیت محافظت از قرآن کریم در استان اربد، آغاز کرد.

او مراحل مختلفی را پشت سر گذشت و از دوره مقدماتی به پیشرفته و کسب اجازه تلاوت منتقل شد و قرآن را 4  بار ختم کرد.

نعامة فواز معلم این بانوی سالمند اردنی می‎گوید: با وجود این که نوره بیسواد بود و خواندن و نوشتن نمی‌دانست اما من اصرار عجیبی در او می‌دیدم و در چشمان او برقی وجود داشت که از قدرت و اراده اوحکایت می‌کرد و این همان مسئله‌ای بود که مرا برآن داشت به او کمک کنم تا همه قؤآن را حفظ کند.

انتهای پیام

 

captcha