حضور رئیس‌جمهور افغانستان در مراسم میلاد پیامبر
کد خبر: 3765800
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۸

حضور رئیس‌جمهور افغانستان در مراسم میلاد پیامبر

گروه بین‌الملل ــ رئیس‌جمهور افغانستان در مراسم گرامیداشت میلاد پیامبر اکرم(ص) حضور پیدا کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «آریانیوز» افغانستان؛ مراسم گرامیداشت میلاد پیامبر اکرم(ص) با حضور عالمان دینی افغانستان در ارگ ریاست جمهوری برگزار شد.

اشرف غنی طی امروز 29 آبان(20 نوامبر) در مراسمی که به مناسبت میلاد پیامبر اکرم (ص) برپا شده بود حضور پیدا کرد و گفت: با ولادت پیامبر(ص)، جهان از جهل و تاریکی نجات پیدا کرد. وی با خشونت و نادانی مبارزه کرد. مسلمانان نیز باید با تأسی گرفتن از نبی اکرم، رفاه و آسایش را به ارمغان بیاورند.

غنی، دلیل ادامه جنگ و خشونت در افغانستان را نیاموختن سیره پیامبر اسلام برشمرد و افزود: اگر شاهد ناامنی در کشور هستیم، افراد بسیاری در این راه قربانی می‌شوند، زنان و کودکان نگران هستند و در برابر پیشرفت جامعه موانع فراوان وجود دارد، ناشی از آن است که عبرت‌های لازم را از سیره پیامبر اکرم(ص) فرا نگرفته‌ایم. بر این اساس باید آموزش خود را مورد بازنگری قرار دهیم.

وی همچنین گفت: باید سهمیه ائمه جماعات و خطبا در فریضه حج مشخص شود. همچنین رؤسای حج و اوقاف باید ضمن همکاری با مسئولان استان‌ها، زمینه آموزش کامپیوتر را برای علمای دینی فراهم کنند.  

یادآور می‌شود، وزارت کار و امور اجتماعی افغانستان روز سه‌‌شنبه 29 آبان (20 نوامبر) را که به روایت اهل تسنن، میلاد پیامبر اکرم(ص) است، تعطیل رسمی اعلام کرد.

انتهای پیام

captcha