تأثیر تلاوت نوجوان اوتیسمی بر مجری مصری
کد خبر: 3769110
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲

تأثیر تلاوت نوجوان اوتیسمی بر مجری مصری

گروه بین‌الملل ـ تلاوت «مریم» نوجوان 14 ساله مصری در استودیوی شبکه ماهواره‌ای «النهار» حاضران برنامه «واحد من الناس» (یکی از مردم) را به شدت تحت تأثیر قرار داد و منجر به گریه مجری شد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری صدی البلد؛ عمرو اللیثی، مجری برنامه «واحد من الناس»، که از شبکه ماهواره‌ای النهار پخش می‎شود، میزبان  «مریم» نوجوان 14 ساله مبتلا به اوتیسم از استان دقهلیه مصر بود.

الیثی درباره این نوجوان مصری گفت: قرآن تنها چیزی است که مریم از این دنیا می‌شناسد. او حتی خانواده و اطرافیان و هر چیزی را که در ارتباط با وی باشد نمی‌شناسد.

وی افزود: مریم هیچ چیز جز قرآن را نمی‌شناسد و نمی‌فهمد و حفظ نمی‌کند و نخستین کلامی که در کودکی بر زبان آورد آیات قرآن بود.
 
اللیثی با بیان اینکه این نوجوان اوتیسمی کل قرآن را به همراه رعایت قواعد تجوید حفظ است، تصریح کرد: اگر او آیه‌ای را بشنود، آن را کامل می‌کند و آیات شفابخش قرآن را حفظ است.
 
وی با بیان اینکه پدر مریم معلم او در حفظ قرآن بوده، گفت: مریم در نوع خود استثنایی است که توانسته است حفظ قرآن و تلاوت آن را به این شکل بیاموزد.
 تأثر شدید مجری مصری از تلاوت نوجوان اوتیسمی
در ادامه این برنامه مریم آیاتی از قرآن و رقیه شرعی (آیات ابطال سحر و جادو و آیات چشم زخم و دفع حسد) را برای مجری برنامه قرائت کرد که موجب تأثر شدید و گریه او شد.
 
در پایان این برنامه اللیثی با بیان اینکه همه ما دوست داریم در کنار مریم باشیم و به او کمک کنیم از طارق شوقی، وزیر آموزش و پرورش مصر، خواست از مریم حمایت کند، زیرا او شایستگی هر نوع حمایتی را دارد.
انتهای پیام
captcha