تحقق رؤیای مادر انگلیسی برای حفظ کل قرآن
کد خبر: 3784312
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷

تحقق رؤیای مادر انگلیسی برای حفظ کل قرآن

گروه بین‌الملل ـ یوسف اسلم فرزند یک خانواده انگلیسی(مصری‌الاصل) است که پس از خواهرش «ماریا» توانست به مدت دو سال حافظ کل قرآن شود و رؤیای مادرش را برای داشتن فرزندان حافظ کلام وحی تحقق بخشد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری مصراوی؛ خداوند به برخی از بندگان خود نعمت حفظ آیات قرآنی را عطا می‌فرماید که از جمله این بندگان «یوسف اسلم»، خردسال هفت ساله‌ مقیم انگلیس است که مادر بزرگواری در کنار او قرار گرفت تا به او کمک کند آرزوی خود را محقق سازد.

وی که در شهر «لوتون» انگلستان زندگی می‌کند در طول دو سال توانست کل قرآن کریم را حفظ کند و پا بر جای خواهر بزرگتر خود، «ماریا»، که او نیز در همین سن در کمتر از دو سال قرآن را حفظ کرده، بگذارد.

مادر یوسف اسلم در این باره می‌گوید: «زمانی که پسرم توانست همه قرآن را حفظ کند، گویا من در عالم رؤیا بودم».

وی با بیان اینکه خداوند مسیر حفظ قرآن کریم را برای آن‌ها آسان کرد، گفت: «زمانی که انسان تلاش کند، خداوند سختی‌ها را برای او آسان می‌کند».

این بانوی مسلمان مقیم انگلیس با اشاره به نقش خواهر بزرگتر یوسف در کمک به برادرش در حفظ قرآن کریم، تصریح کرد: «ماریا زمان‌هایی که من کار داشتم نقش بزرگی در این باره ایفا می‌کرد، زیرا او خود از قدرت حفظ فوق‌العاده‌ای برخوردار است و کمک بزرگی برای برادرش بود».

مادر یوسف با بیان اینکه حفظ کتاب خدا از سوی یوسف خالی از چالش نیز نبود، گفت: «وی در این دو سال تقریباً از زندگی اجتماعی به دور بود و با قرآن زندگی می‎کرد و همه توجه او به قرآن بوده است».

وی افزود: شکر خدا یوسف با دیدن خواهرش، که او نیز این مسیر را طی کرده بود، به آسانی به مرحله‌ای که حفظ قرآن برای او عادی شده بود دست یافت. به علاوه اینکه بسیار علاقه داشت که در زمان خواب قرآن گوش دهد و یاد گرفتن قرآن را خیلی دوست داشت.

مادر یوسف با بیان اینکه او از کار و شغل خود دست کشید، زیرا دوست داشت به فرزندان خود آموزش دهد و آنها را براساس اصول اسلامی تربیت کند، گفت: به یوسف، که همیشه دوست داشت مانند خواهرش حافظ قرآن شود، وعده دادیم که بعد از پایان حفظ، جشن بزرگی برای او بگیریم و هرچه بخواهد برایش فراهم کنیم که جایزه اصلی سفر عمره به خانه خداست.

وی در پایان خطاب به والدینی که از سختی حفظ قرآن برای کودکانشان واهمه دارند، گفت: بعد از حدود یک ماه این کار برای کودکان آسان می‌شود و آنها می‎توانند روزانه به آسانی تعدادی از آیات را حفظ کنند.

همچنین، مادر یوسف بر ضرورت یادگیری احکام تجوید از سوی والدین برای کمک به کودکان تأکید کرد.

انتهای پیام

captcha