کارگاه «دین؛ دانشی احساسی» در برلین
کد خبر: 3769324
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۷
خرداد 98 برگزار می‌شود؛

کارگاه «دین؛ دانشی احساسی» در برلین

گروه بین‌الملل ـ کارگاه دو روزه «دین؛ دانشی احساسی: نظام‌های معرفت دینی و احساسات از قرن هجدهم تا بیست و یکم» خردادماه سال آینده به همت مؤسسه «ماکس پلانک» آلمان در برلین برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ مسئولان مؤسسه «ماکس پلانک» در فراخوانی از تمامی دانشجویان، محققان و اساتید حوزه علوم اجتماعی و فرهنگی درخواست کرده‌اند مقالات خود را برای حضور در این کارگاه که 30 و 31 خرداد ماه سال آینده(بیستم و بیست‌ویکم ژوئن ۲۰۱۹) به دفتر مؤسسه ارسال کنند. این کارگاه دو روزه، بیستم و بیست‌ویکم ژوئن ۲۰۱۹ در خانه هارناک در برلین برگزار می‌شود.

رایزنی فرهنگی ایران در آلمان به نقل از سایت مؤسسه ماکس پلانک اعلام کرد: در سال‌های اخیر توجه بسیاری از مراکز تحقیقاتی بر رابطه میان دین و احساسات متمرکز شده است. بدین منظور کارگاه آموزشی ماکس پلانک قصد دارد بر روی شیوه‌هایی متمرکز شود که سبب رشد ادیان می‌شود. این کارگاه همچنین به این مسئله می‌پردازد که چگونه احساسات از طریق ادیان شکل می‌گیرند و اینکه احساسات چگونه در طول زمان ادیان را تحت تأثیر قرار می‌دهند. همچنین در این کارگاه درباره اینکه دانش احساسی در اثر تحولات و بحران‌ها دست‌خوش تغییرات می‌شود، صحبت خواهد شد. این کارگاه آموزشی با هدف بررسی این تغییرات و افزایش درک افراد درباره عملکرد ادیان به عنوان دانش احساسی برگزار می‌شود.

این کارگاه دو روزه، مسائل مربوط به قرن هجدهم تا حال را پوشش خواهد دارد و صرفا بر اروپا تمرکز ندارد، بلکه چشم‌اندازی از سراسر جهان را به شرکت‌کنندگان نشان می‌دهد. دین و اقتصاد، دین و علم، دین و صمیمیت و دین و احساس ترس و نفرت از موضوعاتی هستند که شرکت‌کنندگان در این کارگاه می‌توانند به آن‌ها بپردازند. این کارگاه به زبان انگلیسی برگزار خواهد شد. ثبت‌نام در آن رایگان است و هزینه سفر و اقامت در برلین به شرکت‌کنندگان پرداخت می‌شود

متقاضیان باید خلاصه‌ای از مقاله خود را (۳۰۰ کلمه) به همراه مدارک آکادمیک خود تا ۳۱ دسامبر سال جاری برای مؤسسه ماکس پلانک ارسال کنند. مسئولان مؤسسه تا پایان ژانویه ۲۰۱۹ با افرادی که برای حضور در این کارگاه انتخاب شده‌اند، تماس می‌گیرند و از پذیرفته‌شدگان درخواست می‌شود مقاله کامل خود را تا ۱۵ می ۲۰۱۹ به مسئولان مؤسسه ارائه دهند.

برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام

captcha