افزایش دیوار‌نوشته‌های تنفر‌آمیز در ساندرلند انگلیس
کد خبر: 3775326
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۷

افزایش دیوار‌نوشته‌های تنفر‌آمیز در ساندرلند انگلیس

گروه بین‌الملل – بنابر آمار تازه، نیمی از دیوارنوشته‌های شهر ساندرلند در سال‌های اخیر حاوی شعارهای نفرت‌آمیز بوده است. در این میان دیوارنوشته‌های دارای محتوای نژاد‌پرستانه و ضددینی افزایش داشته است.

به گزارش ایکنا به نقل از کرونیکل؛ نزدیک به نیمی از دیوار‌نوشته‌های شهر ساندرلند در سال‌های اخیر حاوی محتوای نژادپرستانه یا توهین‌آمیز بوده است. بنابر آماری که به شورای شهر ساندرلند ارائه شده است، تعداد دیوار‌نوشته (گرافیتی) ها در این شهر طی سال‌های 2012 تا 2018 ، 1303 مورد بوده که 44 درصد یا 570 مورد از آنها نژاد‌پرستانه بوده است.

از جمله موارد سال‌های اخیر، پیامی نژادپرستانه بود که بر روی دیوار مسجد جامع این شهر نوشته شد. مقامات شورای شهر، پلیس و نهادهای خیریه، مسببان این اقدامات را محکوم کرده‌اند. رئیس شورای شهر ساندرلند می‌گوید: اینگونه اقدامات، زشت، نابخردانه و بر خلاف قانون است.  

برای مقابله با این اقدامات نفرت‌پراکنانه، اقداماتی از جمله راه‌اندازی چندین کمپین انجام شده است. یکی از این کمپین‌ها «به نژادپرستی کارت قرمز نشان می‌دهیم» است. یکی از سخنگویان این کمپین می‌گوید: جرایم ناشی از تنفر دینی و نژادی معمولا پس از برخی اتفاقات مثل رفراندوم اتحادیه اروپا و حملات تروریستی افزایش می‌یابد و 76 درصد از جرایم مبتنی بر نفرت، نژادپرستانه است. مقابله با افکار متعصبانه در هر جایی که باشند بسیار مهم است.

بازرس جیمی سوثول ( Jamie Southwell) می‌گوید: اینکه از فردی به خاطر نژاد، سن، دین، معلولیت یا هر نوع ویژگی خاص دیگری که دارد سوء استفاده شود، در جامعه ما جایی ندارد. ما رویکرد فعالی نسبت به جلوگیری از اینگونه جرایم و افزایش آگاهی عمومی درباره اینگونه جرایم داریم.
 
انتهای پیام
captcha