بازگشایی مرقد «هابیل» در دمشق
کد خبر: 3779183
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۳
پس از سال‌ها بسته‌شدن به دلیل جنگ صورت گرفت؛

بازگشایی مرقد «هابیل» در دمشق

گروه بین‌الملل ـ مرقد هابیل (فرزند حضرت آدم) در کوه «قاسیون» (یکی از کوه‌های مشرف به شهر دمشق) امروز بعد از سال‌ها بسته ماندن، بازگشایی شد.

ادیت شده؛ مرقد حضرت هابیل در دمشق به روی گردشگران بازگشایی شد

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری «روسیا الیوم»؛ مقبره هابیل (دومین فرزند پسر حضرت آدم) در حومه دمشق که سال‌ها به دلیل جنگ بسته شده بود، امروز (17 دی‌ 97) بازگشایی شد.
 
این مرقد در اواخر قرن 16 میلادی در 50 کیلومتری دمشق ساخته شده و در مسجدی روی تپه مرتفعی در کوه قاسیون که مشرف بر روستا‌ها، شهرک‌ها و وادی بردی در حومه دمشق است، قرار دارد.

محمد مخلف محمد، تولیت این مرقد، بر ضرورت حل مشکل برق این مکان و مرمت و بازسازی آن تأکید کرد.
 
هابیل دومین فرزند پسر آدم(ع) و حوا و برادر قابیل بود. او را انسانی باتقوا و عابد معرفی کرده‌اند. هابیل به فرمان خدا جانشین و وصی آدم شد. او مأمور شد با اقلیما، خواهر دوقلوی قابیل ازدواج کند. برادرش قابیل هم می‌بایست با خواهر دوقلوی هابیل ازدواج کند. جانشینی هابیل و فرمان ازدواجش با اقلیما مورد اعتراض قابیل قرار گرفت. قابیل بر این باور بود به دلیل آنکه او فرزند بزرگ‌تر است، خود شایسته جانشینی پدر و ازدواج با اقلیما است.
 
به دنبال این اعتراض قرار شد هر کدام از آن دو برای خدا قربانی کنند. قربانی هر کدام که پذیرفته شد، نشان از تقربش به خدا است و جانشینی و ازدواج با اقلیما نیز برای همان خواهد بود. با پذیرفته‌شدن قربانی هابیل، جانشینی و ازدواج با اقلیما از آنِ او شد. وی مورد حسادت قابیل قرار گرفت و توسط او کشته شد. در قرآن به نام هابیل تصریح نشده است؛ اما واژه «دو فرزند آدم» برای هابیل و قابیل به کار رفته است. ماجرای هابیل و قابیل در سوره مائده آمده است. در تورات نیز به ماجرای هابیل و قابیل اشاره شده است.
انتهای پیام
captcha