قرائت قرآن و کتب مقدس در همایش همبستگی ادیان
کد خبر: 3781167
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸

قرائت قرآن و کتب مقدس در همایش همبستگی ادیان

گروه بین الملل ـ همایش «همبستگی معنوی ادیان برای سربلندی ایران» با قرائت قرآن و کتب مقدس در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ این همایش به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی امروز(24 دی ماه) با حضور نمایندگان ادیان و مذاهب مختلف و شخصیت های فرهنگی در حسینیه الزهرا(س) سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد.

سید محمد کرمانی، قاری ممتاز کشورمان در این مراسم آیاتی از قرآن را تلاوت کرد و در ادامه بخش هایی از انجیل، تورات و اوستا که از  کتب مقدس مسیحیان، یهودیان و زرتشتیان است، قرائت شد.

حجت الاسلام محمدمهدی تسخیری، رئیس مرکز گفت و گوی ادیان و فرهنگ های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی طی سخنانی در این مراسم ضمن خوش آمد گویی به حاضران گفت: در آستانه ورود به چهلمین سالروز انقلاب اسلامی مفتخریم که میزبان رهبران دینی، شخصیت های علمی، فرهنگی و سیاسی و نمایندگان و خانواده های شهدا از پیروان ادیان مختلف هستیم.

وی همدلی، همبستگی، یکپارچگی و ارتقاء معنویت در جمهوری اسلامی ایران را از مهم ترین دستاوردها و مؤلفه های انقلاب برشمرد و افزود: این همراهی و همدلی بخشی از شاکله دینی و فرهنگی نشأت گرفته از تفکر انقلاب اسلامی ماست؛ انقلابی که با اندیشه اسلامی و رهبری حضرت امام خمینی(ره) نه تنها در این مرز و بوم طنین انداز شد؛ بلکه فراتر از مرزها نیز پیش رفت.

ابوذر ابراهیمی ترکمان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز به عنوان دیگر سخنران مراسم اظهار کرد: پیروان ادیان در انقلاب اسلامی ایران سهیم بوده و شهدایی برای اعتلای نام ایران و استقرار نظام جمهوری اسلامی تقدیم کردند، ما این انقلاب را ارزان نخریدیم و ارزان از دست نخواهیم داد و تا پای جان به پای آن خواهیم ایستاد.

وی افزود: این انقلاب در روزهایی به وقوع پیوست که حاکمیت کشور تثبیت نشده بود، در آن روزها اخلاق رعایت و اخلاقی ترین انقلاب پایه گذاری شد، به دلیل اینکه انقلاب با هزینه های فراوان روی داد، باید این دستاورد ارزشمند و بزرگ را حفظ کنیم.

انتهای پیام

captcha