رهبر ایزدی‌های جهان درگذشت
کد خبر: 3785133
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴

رهبر ایزدی‌های جهان درگذشت

گروه بین‌الملل ـ «میر تحسین سعید علی بگ»، رهبر ایزدی‎های جهان، در یکی از بیمارستان‌های آلمان درگذشت.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری سومریه نیوز؛ خیری بوزانی، مدیرکل امور ایزدی‎ها در وزارت اوقاف کردستان عراق، امروز، دوشنبه (هشتم بهمن ماه) با صدور بیانیه‌ای از گذشت «میر تحسین سعید علی بگ»، رهبر ایزدی‌های جهان، در یکی از بیمارستان‎های آلمان خبر داد.

در این بیانیه آمده است: با نهایت غم و اندوه خبر درگذشت رهبر ایزدی‌های جهان «میر تحسین سعید علی بگ» را در بیمارستان (ک آر اچ سلیوه) هانوفر آلمان بر اثر بیماری‌ای که سال‌ها از آن رنج می‌برد اعلام می‎کنیم.

یکی از نزدیکان میر تحسین سعید علی بگ روز جمعه (پنجم یهمن ماه) از وخامت وضعیت سلامت او در یکی از بیمارستان‌های آلمان خبر داده بود.
 
یادآور می‌شود میر تحسین سعید علی بگ، رهبر ایزدی‎های جهان در 15 آگوست 1933 در منطقه الشیخان در موصل به دنیا آمد. او 15 روز پس از وفات پدرش سعید علی بگ در تابستان 1944 به سمت رهبری ایزدی‎های جهان منصوب شد. ایزدی‎ها یک اقلیت مذهبی از کردها هستند که در شمال عراق، سوریه، جنوب شرقی ترکیه و قفقاز زندگی می‌کنند. ایزدی‌ها به زبان کردی و با گویش کرمانجی سخن می‌گویند و آئین آنان دین باستانی کردی است که در آئین‌های باستانی چون مانوی و زرتشتی ریشه دارد.

انتهای پیام

captcha