1000 زن ایزدی همچنان در اسارت داعش
کد خبر: 3753057
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹
رئیس شورای مرکزی ایزدیان خبر داد؛

1000 زن ایزدی همچنان در اسارت داعش

گروه بین‌الملل ـ آروان اورتاک، رئیس شورای مرکزی ایزدی‌های عراق از اسارت 1000 زن در چنگال داعش خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از  القدس العربی؛ آروان اورتاک، رئیس شورای مرکزی ایزدی‌ها در آلمان با اعلام این خبر تصریح کرد: این زنان به بردگی جنسی گرفته می‌شوند.

وی با اشاره به دستیابی نادیه مراد زن ایزدی عراقی به جایزه صلح نوبل سال 2018، گفت: نادیه شایسته دریافت این جایزه بود، زیرا وی در طول چهار سال گذشته بی‌وقفه تلاش کرده تا جهان را از سرنوشت ایزدی‌ها و دیگر قربانیان داعش آگاه کند.

نادیه مراد زن ایزدی عراقی که توسط تروریست‌های داعش در سال 2014 ربوده شده بود، در معرض وحشیانه‎ترین آزارهای جنسی قرار گرفت تا این که سرانجام توانست بعد از سه ماه از فرار کند.

او اکنون در آلمان زندگی و برای محاکمه سرکردگان داعش در برابر دادگاه بین‎المللی تلاش می‎کند و به دلیل روشنگری‎های خود علیه تروریست‎های داعش به جایزه صلح نوبل 2018 دست یافت.

 یادآوری می‌شود، جایزه صلح نوبل سال ۲۰۱۸، دیروز(13 مهرماه) به دنیس موکویگی از جمهوری دموکراتیک کنگو و نادیه مراد، از فعالان اقلیت یزیدی عراق تعلق گرفت، یکی از این دو برنده پزشک شصت و سه ساله و متخصص زنان است و دیگری زنی بیست و پنح ساله که خود قربانی خشونت‌های جنسی است و به عنوان سخنگو و پیشگام مبارزه در این عرصه وارد میدان شده است.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد با انتشار بیانیه‌ای ضمن تبریک به دنیس موکوگه، پزشک کنگویی و نادیا مراد فعال ایزدی، پس از کسب جایزه نوبل صلح سال ۲۰۱۸ به طور مشترک اعلام کرد: آنها به دفاع از ارزش‌های مشترکمان در دفاع از قربانیان خشونت‌های جنسی در مناقشات و درگیری‌ها پرداختند.

انتهای پیام

captcha