بررسی آخرین تحولات سیاسی منطقه در دیدار ظریف و سیدحسن نصرالله
کد خبر: 3789352
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۹

بررسی آخرین تحولات سیاسی منطقه در دیدار ظریف و سیدحسن نصرالله

گروه بین‌الملل ـ محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، در دیدار با سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، آخرین تحولات سیاسی منطقه و لبنان را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش ایکنا به نقل پایگاه خبری المنار؛ در این دیدار که سیدمحمد جلال فیروزنیا، سفیر ایران در لبنان، نیز حضور داشت، محمدجواد ظریف بر موضع ثابت ایران در حمایت از دولت، ملت و مقاومت لبنان و آمادگی برای ارائه هرگونه کمک و همکاری با این کشور در زمینه‌های مختلف تأکید کرد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان نیز در این دیدار از رهبری جمهوری اسلامی ایران، مسئولان و مردم ایران به خاطر کمک به لبنان، فلسطین، جنبش‌های مقاومت و ملت‌های منطقه برای مقابله با تجاوزگری رژیم صهیونیستی و تروریسم تکفیری تشکر کرد.

وی با بیان اینکه این حمایت و یاری ایران منجر به پیروزی‌های بزرگی در صحنه‌ها و میدان‌های مختلف شده، ابراز امیدواری کرد که جمهوری اسلامی ایران علی‌رغم همه توطئه‌ها و فشارهایی که به خاطر این کمک‌ها متحمل شده، به حمایت‌های خود از مقاومت ادامه دهد.
 
وزیر امور خارجه ایران در ادامه رایزنی‌های خود با مقامات لبنان عصر امروز با سعد حریری، نخست‌وزیر این کشور، دیدار و رایزنی کرد. روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌ای از جمله سوریه و یمن محورهای گفت‌وگو در این دیدار بود.

محمدجواد ظریف چهارمین سفر خود به لبنان را روز گذشته (یکشنبه) به بیروت آغاز کرد. وی در چارچوب این سفر، امروز (دوشنبه) با «میشل عون»، رئیس جمهوری و جبران باسیل، وزیر خارجه لبنان، نیز دیدار کرد.

بررسی آخرین تحولات سیاسی منطقه در دیدار ظریف با سیدحسن نصرالله
انتهای پیام
captcha