تحریم حزب‌الله مبنای قانونی ندارد
کد خبر: 3793604
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳
دبیر کمیسیون حقوق بشر اسلامی لندن در گفت‌وگو با ایکنا:

تحریم حزب‌الله مبنای قانونی ندارد

گروه بین‌الملل – دبیر کمیسیون حقوق بشر اسلامی لندن محبوبیت داخلی و بین‌المللی حزب‌الله لبنان را دلیل اقدام انگلیس در تحریم شاخه سیاسی این گروه دانست.

«مسعود شجره» در گفت‌وگو با ایکنا گفت: در چند سال اخیر اخبار مربوط به حزب‌الله در انگلیس حول این محور بوده که طرفداران آن در مناسبت‌های خاص، پرچم‌های این گروه را در دست می‌گیرند و هرگز بحثی از اقدام تروریستی نبوده است.

وی افزود: تعدادی از سازمان‌های صهیونیستی انگلیس احساس می‌کنند که محبوبیتی که حزب‌الله نه تنها در بین مسلمانان، بلکه در بین غیر سلمانان دارد، به ضرر آنهاست. در روز قدس شاهد بودیم که تعدادی از خاخام‌های یهودی در لندن پرچم‌های حزب‌الله را در دست داشتند و علیه رژیم اشغالگر قدس شعار دادند.

دبیر کمیسیون حقوق بشر اسلامی گفت: در داخل لبنان هم حزب‌الله محبوبیت بسیاری دارد و خیلی از سیاستمداران لبنانی برای کسب رأی، از این گروه حمایت می‌کنند. بسیاری از لبنانی‌های مقیم انگلیس هم در انتخابات لبنان به این گروه رأی می‌دهند. 
 
وی افزود: این اقدام انگلیس به این معنی است که احتمال دارد همه افرادی که از این گروه حمایت کرده یا به آن رأی داده‌اند دچار مشکل شوند.

شجره ادامه داد: انجمن حقوق بشر قصد دارد که به تبیین ابعاد این مسئله بپردازد و از نظر حقوقی نیز آن را دنبال خواهد کرد. با توجه به اینکه هیچ سند و مدرکی مبنی بر دست داشتن شاخه سیاسی حزب‌الله در عملیات نظامی وجود ندارد، حزب‌الله می‌تواند این تصمیم لندن را به دادگاه بکشاند.

دولت انگلیس روز گذشته (دوشنبه) در اقدامی انتقام‌جویانه اعلام کرد که شاخه سیاسی حزب‌الله را در کنار شاخه نظامی آن، که پیش‌تر تحریم کرده بود، به فهرست سازمان‌های تحریمی خود اضافه می‌کند. ساجد جاوید، وزیر کشور انگلیس، در بیانیه‌ای مدعی شد که جنبش حزب‌الله لبنان به تلاش برای بی‌ثبات کردن وضعیت شکننده خاورمیانه ادامه می‌دهد و دیگر نمی‌توانیم میان شاخه نظامی آن که پیش از این غیرقانونی شده و حزب سیاسی آن تمایز قائل شویم.
انتهای پیام
captcha