برپایی کنفرانس بین‌المللی «آینده اسلام در اروپا» در استانبول
کد خبر: 3796129
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷

برپایی کنفرانس بین‌المللی «آینده اسلام در اروپا» در استانبول

گروه بین‌الملل ـ کنفرانس «آینده اسلام در اروپا» با حضور محققان و کارشناسان داخلی و خارجی در پردیس سلیمانیه دانشگاه «ابن خلدون» استانبول برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری آناتولی؛ پروفسور رجب شَن‌ترک، رئیس دانشگاه ابن خلدون در سخنرانی خود در این کنفرانس با اعلام اینکه یک مرکز ویژه آینده‌پژوهی در دانشگاه ابن خلدون تاسیس خواهند کرد، گفت: دنبال پاسخ برای پرسش‌هایی همچون «چگونه آینده‌ای در انتظار اسلام به‌عنوان دومین دین در قاره اروپا است؟» «گسترش اسلام چه تاثیری بر بافت جمعیتی و اجتماعی اروپا خواهد داشت؟» و «آیا مسلمانان موفق به حفظ زبان و فرهنگ خود خواهند شد؟» هستیم.

وی نگاه فعلی به اسلام و مسلمانان در غرب را نگاهی منفی خواند و تصریح کرد: متاسفانه صدای اسلام‌هراسی و مخالفان اسلام بلند است. از تمامی امکانات رسانه‌ای برای نشان دادن تهدید مسلمانان برای اروپا و آمریکا و حتی کل بشریت استفاده می‌کنند و در این مسیر نیز موفق هستند.

پروفسور بولنت اوچار، استاد دانشگاه «اوسنابرک» آلمان نیز با اشاره به اینکه در دوره امپراطوری عثمانی جمعیت عظیمی از غیرمسلمان‌ها در آناتولی زندگی می‌کردند، گفت: تا قرن نوزدهم در حدود 20 درصد یا بیشتر برخی مناطق مرکزی آناتولی از شهروندان غیرمسلمان تشکیل می‌یافت و این نشان‌دهنده همزیستی مسالمت‌آمیز در آن دوره بود. 
 
جواد پارسامهر
 
انتهای پیام
captcha