ترجمه انگلیسی قرآن به خط بریل در آمریکا
کد خبر: 3797277
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷

ترجمه انگلیسی قرآن به خط بریل در آمریکا

گروه بین‌الملل – یک زوج نابینای مسلمان آمریکایی، ترجمه قرآن را به خط بریل نوشته و نسخه‌هایی از آن را برای استفاده مسلمانان نابینا در مساجد این کشور توزیع کرده‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از ریلیجن‌نیوز؛ زمانی که «یادیرا ثباتا» اهل تگزاس آمریکا 13 سال قبل به اسلام گروید، مشتاق بود تا همه چیز را درباره این دین بیاموزد.

تنها چیزی که یادگیری او درباره این دین را با مشکل روبرو می‌کرد نابینایی‌اش بود. 
 
وی و همسرش، نادر، که او نیز کم‌بیناست، به دنبال منابع معتبر به خط بریل انگلیسی بودند تا از آن استفاده کنند، اما چیزی پیدا نکردند.

بنابراین وی و همسرش در سال 2017 تصمیم گرفتند دست به کار شوند. آنها 8 ماه صرف این کردند که یکی از ترجمه‌های معروف قرآن را به خط بریل بنویسند؛ آنها سپس وبسایتی را پیدا کردند که از آنها حمایت مالی کرد و در خانه خود مشغول تهیه نسخه‌هایی از این ترجمه به خط بریل شدند.
 
 
نگارش ترجمه انگلیسی قرآن به خط بریل در آمریکا

این زوج مسلمان در 3 سال گذشته با حمایت یک سازمان غیرانتفاعی اسلامی بیش از 150 نسخه از ترجمه قرآن به خط بریل را تهیه کردند تا از طریق مساجد آمریکا بین افراد نابینا توزیع شود. آنها همچنین نرم‌افزاری را طراحی کرده‌اند که در آموزش موضوعات اسلامی به نابینایان کمک می‌کند.
 
ثباتا می‌گوید: ارزیابی ما این است که حداقل 50 هزار مسلمان نابینا در آمریکا زندگی می‌کنند. می‌خواهیم بین این افراد ارتباط برقرار کنیم تا آنها بدانند مسلمان نابینا در منطقه خود تنها نیستند، بلکه افراد دیگری هم هستند که آنها را درک می‌کنند.
 
آنها قصد دارند در هفته 2 تا 3 نسخه از این قرآن‌ها را تهیه و در مساجد توزیع کنند. علاوه بر این، آنها تصمیم دارند با سازمان‌هایی که به افراد معلول کمک می‌کنند همکاری کنند و در حال آماده شدن برای تبدیل چند کتاب اسلامی دیگر به خط بریل هستند. مسلمانان نابینا در آمریکا اکنون در 20 مسجد این کشور به این قرآن‌ها دسترسی دارند.
انتهای پیام
captcha