آمریکا: اسلام‌آباد در برابر گروه‌های تروریستی گام بردارد
کد خبر: 3797291
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸

آمریکا: اسلام‌آباد در برابر گروه‌های تروریستی گام بردارد

گروه بین‌الملل ــ وزیر خارجه آمریکا در دیدار با همتای هندی خود، بر ضرورت اقدام اصولی اسلام‌آباد (پایتخت پاکستان) در برابر گروه‌های تروریستی مستقر در خاک پاکستان، گفت‌وگو و تأکید کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری «صدای افغان»؛ مایک پمپئو (وزیر خارجه آمریکا) ضمن دیدار با ویجای گوخلی (همتای هندی‌اش) گفت: ایالات متحده آمریکا درباره موضوع مبارزه با تروریست‌ها در کنار هند می‌ایستد.

این در حالی است که چند هفته پیش، چهل نظامی هند در یک حمله تروریستی در کشمیر از سوی گروه جیش محمد که در پاکستان مستقر است، هدف قرار گرفتند و جان خود را از دست دادند.

وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا درباره دیدار این دو مقام هند و پاکستان گفته است که پمپئو و همتای هندی‌اش درباره اینکه مسئولان حمله کشمیر باید به دست عدالت سپرده شوند و دولت پاکستان باید اقدامی اصولی در برابر تروریست‌هایی که در خاکش مستقر هستند انجام دهد، گفت‌وگو کردند.

رسانه‌های هندی نیز از توافق دو مقام یاد شده خبر داده و گفته‌اند که پاکستان باید گام‌های مستحکمی را برای نابودی پناهگاه‌های تروریست‌های مستقر در خاک این کشور بردارد.

گفتنی است، در میان کشورها فقط هند نیست که از گروه‌های تروریستی مستقر در پاکستان شکایت دارد، بلکه مقام‌های افغانستان نیز از دهه‌های گذشته نسبت به این موضوع نگران بوده‌اند و پاکستان را مسئول ناامنی‌های کشورشان می‌دانند؛ زیرا به گفته آنها، اسلام‌آباد در برابر تروریست‌های مستقر در خاکش اقدامی نمی‌کند و حتی به حمایت از آنان نیز می‌پردازد.

در عین حال پاکستان این اتهام‌ها را رد می‌کند، ولی طی یک سال گذشته غرب به ویژه آمریکا گام‌های جدی را در برابر پاکستان برداشته و کمک‌های نظامی خود به این کشور را قطع کرده است.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که وزیر خارجه پاکستان ابراز خوشبینی کرده بود که روابط پاکستان با آمریکا پس از زمینه‌سازی گفت‌وگوهای واشنگتن با طالبان بهبود پیدا می‌کند، ولی بیشتر منابع آگاه غربی و افغانستان بر این باور هستند که پاکستان تاکنون به غیر از آزاد کردن ملا عبدالغنی برادر، هیچ گام مؤثری در راستای گفت‌وگو با طالبان انجام نداده است.

انتهای پیام

captcha