20 فروردین، آغاز مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه کویت
کد خبر: 3798445
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱

20 فروردین، آغاز مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه کویت

گروه مسابقات ــ دهمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ، تلاوت و تجوید قرآن جایزه کویت از 20 فروردین‌ماه سال آینده آغاز می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری الوطن؛ فهد الشعله، وزیر اوقاف و امور اسلامی کویت، دیروز (25 اسفندماه) در گفت‌و‌گوی مطبوعاتی از آغاز دهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن این کشور از  روز سه‌شنبه 20 فروردین‌ماه 98 خبرداد.

وی با اشاره به این که این رقابت‌ها به همت وزارت اوقاف  کویت برگزار می‌شود، تصریح کرد: آشنا کردن امت اسلامی و عربی با قرائت‌های قرآنی، تشویق حافظان کتاب خدا به تحقیق در ارتباط با علم قرائات و معرفی قاریان برتر در سطح بین‌المللی، گسترش روحیه رقابت مثبت در حفظ قرآن کریم و تشویق برای صرف وقت بیشتری در حفظ و تلاوت قرآن از جمله اهداف برگزاری این مسابقات است.

وزیراوقاف کویت با اشاره به افزایش قابل توجه شرکت‌کنندگان در رقابت‌های قرآن جایزه این کشور گفت: وجود برخی رشته‌ها از جمله بخش قرائات ده‌گانه و رشته بهترین پروژه فنی خدمت به قرآن،  این مسابقات را از دیگر مسابقات بین‌المللی قرآن متمایز ساخته است.

فهد الشعله همچنین از اضافه‌شدن رشته «حافظان نوجوان» به دهمین دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه کویت خبرداد. حفظ کل قرآن همراه با تجوید، حفظ کل قرآن با قرائات ده‌گانه قرآنی، تلاوت و ترتیل و پروژه فنی خدمت به قرآن از جمله رشته‌های مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه کویت است که امسال برای نخستین بار بخش «حافظان نوجوان» نیز به این مسابقات افزوده شده است.

«محمدیوسف درویشی»، ۱۱ ساله از قزوین در رشته حفظ کل نوجوانان در کنار «حمیدرضا مقدسی» از استان قم در رشته قرائت تحقیق، «رضا گلشاهی» از استان خراسان رضوی در رشته حفظ کل قرآن، نمایندگان ایران در این دوره از مسابقات هستند.

گفتنی است، نهمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ، تلاوت و تجوید قرآن جایزه کویت فروردین ماه سال جاری با حضور ۱۳۰ شرکت‌کننده از ۷۹ کشور برگزار شد. محمدجواد دلفانی، در رشته حفظ کل قرآن همراه با تجوید و مهدی غلام‌نژاد، در رشته تلاوت به نمایندگی از کشورمان در این دوره از مسابقات حضور داشتند.

انتهای پیام

captcha