انصرف کویت از کنفرانس بحرین به دلیل حضور اسرائیل
کد خبر: 3800452
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۴

انصرف کویت از کنفرانس بحرین به دلیل حضور اسرائیل

گروه بین‌الملل ــ به دنبال حضور تعدادی از مقامات و اتباع اسرائیل در کنفرانس بین‌المللی «کارآفرینی» در بحرین، وزیر صنعت کویت از شرکت در این نشست انصراف داد.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین؛ کویت اعلام کرد که اجلاس «کارآفرینی» منامه که قرار است در نیمه ماه آوریل(اواخر فرودین‌ماه) برگزار شود را تحریم خواهد کرد.

عبدالله احمد الکندری، عضو پارلمان کویت گفت که خالد الروضان، وزیر صنعت و تجارت کشورش به درخواست پارلمان تصمیم گرفته در کنفرانس بین‌المللی موسوم به «کارآفرینی» که نیمه ماه آوریل در بحرین برگزار می‌شود، شرکت نکند.

به نوشته روزنامه «القدس العربی»، این نماینده کویتی با انتشار این خبر در توئیتر، از وزیر صنعت این کشور به دلیل تحریم کنفرانس منامه (پایتخت بحرین) قدردانی کرد.

الکندری ابتدا نوشته بود: «حضور عناصری از اسرائیل در کنفرانس کارآفرینی بحرین، خروج فوری هیئت کویتی به نمایندگی خالد الروضان، وزیر صنعت و تجارت و دیگر شرکت‌کنندگان را می‌طلبد تا پایبندی خود را به موضع رهبر و ملت کویت در مخالفت با عادی‌سازی را نشان بدهند».

وی ساعاتی بعد در توئیتی دیگر نوشت: «از خالد الروضان (وزیر صنعت) که پس از تماس تلفنی با وی از تصمیمش مبنی بر شرکت نکردن در کنفرانس کارآفرینی در بحرین مطمئن شدم، کمال تشکر را دارم».

گفتنی است؛ در روزهای اخیر اعضای پارلمان کویت خواهان تحریم کنفرانس منامه توسط کشورشان شده و تأکید کردند: حضور در این کنفرانس به معنای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی است.

کنفرانس بین‌المللی کارآفرینی بحرین سالانه با حضور تعدادی از کارشناسان امور اقتصادی از کشورهای مختلف دنیا و کارآفرینان به منظور بررسی تازه‌ترین مسائل مربوط به توسعه و پیشرفت در حوزه کارآفرینی برگزار می‌شود.

به گفته منابع بحرینی، 45 شخصیت صهیونیستی که در رأس آنها «الی کوهن»، وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی قرار دارد، در کنفرانس منامه حضور خواهند داشت.

انتهای پیام

captcha