شهادت جوان فلسطینی در قدس / واکنش حماس به سفر رئیس‌جمهور برزیل
کد خبر: 3800710
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹
آخرین اخبار از تحولات فلسطین؛

شهادت جوان فلسطینی در قدس / واکنش حماس به سفر رئیس‌جمهور برزیل

گروه بین‌الملل ـ نظامیان اسرائیلی بامداد امروز، «محمدعلی دار عدوان»، جوان 23 ساله فلسطینی را در اردوگاه «قلندیا» واقع در شمال قدس به شهادت رساندند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری معا؛ نظامیان رژیم صهیونیستی، بامداد امروز(13 فروردین‌ماه) خودروی این جوان فلسطینی را در نزدیکی منزلش هدف تیراندازی مکرر قرار دادند.

نظامیان اسرائیلی محمدعلی دار عدوان را پس از زخمی‌شدن بازداشت کردند که وی به دلیل خونریزی شدید به شهادت رسید.

همچنین، در جریان یورش نظامیان رژیم صهیونیستی به اردوگاه «قلندیا» و محله «المطار» در شمال قدس سه جوان فلسطینی زخمی شدند.

نظامیان اسرائیلی سه فلسطینی به نام‌های ابراهیم رجب، یوسف رجب و نعمان رجب در اردوگاه قلندیا را نیز بازداشت کردند.

واکنش حماس

خبر دیگر از فلسطین حاکیست، جنبش مقاومت اسلامی حماس سفر «ژایر بولسونارو»، رئیس جمهور برزیل به فلسطین اشغالی را محکوم کرد و از او خواست هرچه سریع‌تر در سیاست‌ها و مواضع خود که مغایر با قوانین بین‌الملل و موضع تاریخی ملت برزیل است، تجدیدنظر کند.
 
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، این جنبش در بیانیه‌ای مطبوعاتی تصریح کرد که سفر بولسونارو به فلسطین اشغالی خلاف موضع تاریخی ملت فلسطین در حمایت از ملت فلسطین و مبارزات آن علیه رژیم اشغالگر صهیونیستی است.
 
در این بیانیه آمده است که این سفر به ویژه بازدید بولسونارو از شهر قدس و دیوار براق (ندبه) همراه با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل که اعتراف به اشغالگری این رژیم به شمار می‌رود، همچنین افتتاح دفتر نمایندگی تجاری در شهر قدس، نقض صریح قوانین و معاهدات بین‌المللی است.
شهادت جوان فلسطینی در قدس / واکنش حماس به سفر رئیس‌جمهور برزیل به سرزمین‌های اشغالی
حماس از دولت برزیل خواست هرچه سریع‌تر در مواضع و سیاست‌های خود که مغایر با مواضع تاریخی ملت برزیل و ملت‌های آمریکای لاتین است و نه تنها در راستای خدمت به امنیت و ثبات منطقه نخواهد بود، بلکه به روابط برزیل و کشورهای اسلامی و عربی نیز لطمه خواهد زد، بازنگری کند.
 
این جنبش از اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی نیز خواست برزیل را برای تجدیدنظر در سیاست‌های خود در حمایت از رژیم صهیونیستی تحت فشار قرار دهند.
 
انتهای پیام
captcha