تبیین ویژگی‌های انبیا از نگاه قرآن در انگلیس
کد خبر: 3800919
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲

تبیین ویژگی‌های انبیا از نگاه قرآن در انگلیس

گروه بین‌الملل ـ ویژگی‌های مشترک انبیا از نگاه قرآن در جشن عید مبعث مرکز اسلامی انگلیس در لندن تبیین شد.

به گزارش ایکنا؛ جشن عید مبعث، عید رسالت پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) دیروز(14 فروردین ماه) با قرائت آیاتی از قرآن کریم و اجرای بخش‌های شاد از جمله مولودی خوانی، قرائت سرود و شعر و پخش نماهنگ در مرکز اسلامی انگلیس برگزار شد.
 
بنا به اعلام مرکز اسلامی انگلیس؛ در این برنامه حجت الاسلام و المسلمین علی عالمی، رئیس مجمع جهانی اسلامی لندن ضمن تبریک این روز بزرگ ابراز امیدواری کرد که فتنه‌ها و خونریزی‌های فعلی جهان اسلام هر چه زودتر به نفع مسلمانان جهان به پایان برسد.

وی به دو حادثه مهم در ماه رجب اشاره کرد و از میلاد حضرت علی (ع) در سیزدهم این ماه و مبعثت حضرت رسول اکرم(ص) در بیست و هفتم آن به عنوان دو حادثه بزرگِ شیرین برای بشریت نام برد. وی درباره اهمیت توأمان ولایت و نبوت نکاتی بیان کرد و مستحب بودن زیارت حضرت علی (ع) در روز عید مبعث را یادآور شد.

تبیین نبوت از دیدگاه قرآن

حجت الاسلام و المسلمین عالمی سپس در سخنانی درباره نبوت از دیدگاه قرآن درباره اهداف مشترک انبیا سخنانی ایراد و هدف اول همه انبیا از دیدگاه قرآن را پرستش خدا و نفی طاغوت معرفی کرد. وی گفت ظاغوت می‌تواند هرچه که باعث گمراهی شده و یا هر معبودی به غیر از خدا باشد. وی هدف دوم را دعوت به یکتاپرستی معرفی کرد و گفت پیامبران مردم را به پرستیدن خدای یکتا بدون هیچ شریکی دعوت می‌کنند.

رئیس مجمع جهانی اسلامی لندن در ادامه توضیح داد که هدف سوم مشترک همه انبیا عبارت است از جاری کردن دین قانون خدا بر روی زمین که وی از آن به عنوان مجموعه دستورات خدا و یا همان دین نام برد.
تبیین ویژگی‌های انبیا از نگاه قرآن در انگلیس

وی گفت پیامبران در بعد تبلیغی همه شبیه به هم رفتار می کردند؛ به این ترتیب که همه هم بشارت می‌دادند و هم انذار.

حجت‌الاسلام عالمی هدف چهارم را برپا کردن عدل و قسط در جامعه بیان کرد و توضیح داد که پیامبران از طرف خدا مأمور بودند که جامعه را به سمت عدالت هدایت کنند. وی همچنین تأکید کرد که پیامبران نه تنها وظیفه داشتند که پیام خدا را به بشر ابلاغ کنند، بلکه باید خودشان به عنوان الگو کاری می‌کردند که جامعه اخلاق الهی پیدا کند.

تأکید بر نشر اخلاق

وی بر اهمیت اخلاق از دیدگاه قرآن تأکید کرد و گفت آنچه مسلم است اینکه جامعه دینی باید اخلاق الهی داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عالمی پس از برشمردن ویژگی‌های مشترک انبیا در قرآن و با تأکید ویژه بر مسئله اخلاق سخنان خود را به پایان برد و ضمن یادآوری حادثه سیل در شهرهای و روستاهای ایران، برای جانباختگان و صدمه دیدگان این سیل دعا کرد.

این برنامه با مولودی خوانی حاج علی مصلایی یکی از مداحان اهل بیت(ع) در لندن در مدح رسول گرامی اسلام و حضرت علی(ع) ادامه یافته و با اقامه نماز جماعت مغرب و عشا به پایان رسید.

انتهای پیام
captcha