کسب چهار مرتبه مقام نخست در مسابقات قرآن غیرروشندلان/ پیشنهادهای حافظ روشندل لبنانی به برگزارکنندگان مسابقات
کد خبر: 3802850
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۷

کسب چهار مرتبه مقام نخست در مسابقات قرآن غیرروشندلان/ پیشنهادهای حافظ روشندل لبنانی به برگزارکنندگان مسابقات

گروه بین‌الملل ـ فاطمه حسین یونس، حافظ روشندل لبنانیT که در سومین مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان کشورمان در کنار بانوان روشندل به رقابت پرداخته است، پیش از این در مسابقات قرآن لبنان، که برای افراد عادی برگزار می‌شود، چهار بار رتبه نخست را کسب کرده‌ است؛ او به عنوان یک شرکت‌کننده روشندل در این مسابقات، پیشنهاداتی برای برگزارکنندگان آن قرآن دارد که آنها را در گفت‌وگو با ایکنا مطرح کرده است.

به گزارش ایکنا؛ سومین مسابقات بین‌المللی قرآن امسال ویژگی متفاوتی در مقایسه با سال‌های قبل دارد و در آن فاطمه حسین یونس، حافظ روشندل لبنانی و مریم شفیعی، حافظ روشندل ایرانی همپای دیگر شرکت‌کنندگان، که از افراد عادی و برخوردار از نعمت بینایی هستند، در این رقابت‌ها شرکت کرده‌اند. این مسئله در نوع خود بی‌سابقه است.

با فاطمه حسین یونس، حافظ روشندل لبنانی، به گفت‌وگو نشستیم و نظرش را در این باره جویا شدیم. وی ابتدا ضمن معرفی خود، گفت: 20 سال دارم و در رشته ادبیات عرب دانشکده ادبیات دانشگاه لبنان مشغول تحصیلم. در سال 2017 در مسابقات قرائت قرآن دانش‌آموزی ایران شرکت و مقام سوم را کسب کردم و اکنون در رشته حفظ کل در این مسابقات حضور یافته‌ام.

وی درباره سطح مسابقات قرآن ایران اظهار کرد: این مسابقات در نوع خود در سطح بالایی برگزار شده و سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان در ایران است و شرکت‌کنندگان قدرتمندی در آن حضور یافته‌اند.

مسابقات بانوان روشندل برپا شود

فاطمه یونس تصریح کرد: در گروه بانوان در مسابقات شرکت کرده‌ام. رشته‌ای برای بانوان روشندل در این مسابقات در نظر گرفته نشده است؛ در حالی که آقایان روشندل در رشته‌ای خاص در این رقابت حضور یافته‌اند؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنم که رشته‌ای نیز به بانوان روشندل اختصاص یابد؛ هرچند که قبل از این هم در مسابقات ایران (دو سال پیش) با دانش‌آموزان عادی رقابت و مقام سوم را کسب کردم.

این حافظ لبنانی با مقایسه روند برگزاری مسابقات قرآن ایران در دو سال پیش و رقابت‌های کنونی، گفت: این رقابت‌ها با هم متفاوت‌اند و تفاوت‌ها هم چشمگیر است، حتی از نظر شخصی نیز برای من متفاوت بوده و تجربیاتی کسب کرده‌ام که برایم جالب بوده است. در رقابت‌های 2017 ایران کم‌سن و سال‌تر از امروز بودم. در آن مسابقات در تعامل با افراد تجربیات خوبی را کسب کردم.

چهار بار در مسابقات قرآن غیر روشندلان اول شده‌امفاطمه یونس، حافظ روشندل لبنانی در حیاط هتل «هما»؛ محل برگزاری مسابقات قرآن بانوان

وی در پاسخ به این سؤال که در چه سالی قرآن را حفظ کرده است، گفت: 15 ساله بودم که شروع به حفظ قرآن کردم و این کار سه سال و نیم به طول انجامید.

فاطمه یونس در ادامه با تأکید بر اینکه مسابقات قرآن در تقویت وحدت امت اسلامی تأثیرگذار است، بیان کرد: وحدت مسلمانان را باید تقویت کرد و این بسیار مهم است، زیرا امروز در جهان اسلام فتنه‌های زیادی را شاهدیم و از خداوند می‌خواهیم ما را از شر فتنه دور کند. اگر مسلمانان آگاه باشند، فتنه‌ها ناکام خواهد ماند.

این حافظ لبنانی که چندین بار در ایران حضور یافته است، اظهار کرد: سفر به ایران را خیلی دوست دارم. طبیعت این کشور زیباست و تاکنون تهران، مشهد و قم را از نزدیک دیده‌ام و برایم جالب بوده است.

مسابقات لبنان بخش روشندلان ندارد

وی درباره روند مسابقات و فعالیت‌های قرآنی در لبنان گفت: جمعیت قرآن کریم لبنان برگزارکننده مسابقات قرآن در لبنان است؛ اما این مسابقات در یک گروه برگزار می‌شود و مانند ایران نیست که رشته روشندلان به شکل ویژه برگزار شود. با گروه‌های غیرروشندل در این مسابقات شرکت می‌کنم و تاکنون طی چهار سال چهار بار رتبه نخست را کسب کرده‌ام.

وی که از موافقان آموزش قرآن در فضای مجازی است، تأکید کرد: اگر انسان از فناوری‌های روز به شکلی هدفمند و مثبت بهره‌مند شود، نتایج خوبی به دنبال دارد؛ بسیاری از مباحث مرتبط با حفظ و قرائت قرآن را از طریق فضای مجازی و یوتیوب فراگرفته‌ام. حتی کتب تفاسیر و وقف و ابتدا را در فضای مجازی جست‌وجو و مطالعه می‌کنم.

همچنین، سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بانوان از ۲۰ تا ۲۳ فروردین‌ماه با حضور نمایندگانی از ۲۶ کشور جهان در هتل «هما»ی تهران در حال برگزاری است.

گفت‌و‌گو: زهرا نوکانی

captcha