آرزویم سفر به ایران بود/ از «شاکرنژاد» تقلید می‌کنم
کد خبر: 3803686
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۸
رتبه نخست رشته قرائت در گفت‌وگو با ایکنا:

آرزویم سفر به ایران بود/ از «شاکرنژاد» تقلید می‌کنم

گروه بین‌الملل - نماینده اندونزی در رشته قرائت مسابقات قرآن ایران گفت: از کودکی آرزو داشتم به ایران سفر کنم و اکنون که در رقابت‌های بین‌المللی قرآن در ایران شرکت کردم، بسیار خوشحالم.

آرزویم سفر به ایران بود / از «شاکر نژاد» تقلید می‌کنم
«سلمان أمرالله»، نماینده اندونزی در رشته قرائت سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران در بخش بزرگسالان، 28 سال سن دارد و توانست در این دوره از مسابقات حائز رتبه نخست شود.
 
سلمان امرالله در حالی توانست این جایگاه مهم و حائز اهمیت را در حوزه قرائت در این رخداد معتبر بین‌المللی کسب کند که سال گذشته نیز رتبه نخست رشته قرائت به متسابقان خارجی رسید و علیرضا رضایی از افغانستان توانست حائز این رتبه شود.
 
در همین راستا، سلمان امرالله در گفت‌وگو با  ایکنا گفت: با حضور در مسابقات بین‌المللی قرآن ایران، آرزوی دوره کودکی‌ام محقق شد و این نخستین بار بود که در مسابقات بین‌المللی قرآن شرکت کردم. یادگیری قرآن را از 14 سالگی شروع کردم و سال‌هاست که قاری قرآن هستم، اما حافظ کل قرآن نیستم.
 
نحوه حضور در مسابقات بین‌المللی قرآن ایران

سلمان امرالله درباره اینکه چگونه به مسابقات ایران راه یافت، گفت: براساس قوانین رقابت‌های سراسری قرآن اندونزی که سالانه برگزار می‌شود، نفرات اول تا سوم این مسابقات به عنوان نماینده اندونزی به دیگر کشورهای اعزام می‌شوند. من در مسابقات ملی قرآن کشورم سوم شدم و به‌ عنوان نماینده اندونزی به مسابقات بین‌المللی قرآن ایران راه یافتم.

وی اضافه کرد: طبق قانون مسابقات اندونزی، نفر نخست این رقابت‌ها به مالزی، نفر دوم به مسابقات بین‌المللی قرآن ترکیه و نفر سوم به مسابقات ایران اعزام می‌شوند.
 
علاقه به تلاوت شاکرنژاد

امرالله درباره سبک تلاوتش گفت: بیش از همه به «محمود شحات انور»، قاری مصری، علاقه دارم و به همین دلیل از سبک وی تقلید می‌کنم. همچنین تلاوت «حامد شاکرنژاد»، قاری بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران، را بسیار می‌شنوم و از او تقلید می‌کنم.
آرزویم سفر به ایران بود / از «شاکر نژاد» تقلید می‌کنم
وی در ادامه سطح مسابقات بین‌المللی قرآن ایران را بسیار خوب ارزیابی کرد و از سبک برگزاری این رقابت‌ها ابراز رضایت کرد و گفت: اینکه افراد ضعیف در مرحله مقدماتی و در رقابت‌های اینترنتی کنار گذاشته شدند، در ارتقای سطح مسابقات بسیار تأثیرگذار بود.

سلمان امرالله درباره حضور خود در مسابقات بین‌المللی قرآن ایران گفت: از کودکی آرزویم این بود که به ایران سفر کنم و اکنون از اینکه هم به ایران سفر کردم و هم در رقابت‌های بین‌المللی قرآن این کشور شرکت کردم احساس خوشحالی می‌کنم.

قاری اندونزیایی درباره آموزش قرآن در کشورش گفت: در اندونزی مدارس قرآنی زیادی وجود دارد، برای مثال در شهر کوچک من «بنده»، که شاید جمعیت آن کمتر از یک ملیون نفر باشد، بیش از 100 مدرسه قرآنی وجود دارد.
 
زوج قرآنی

سلمان أمرالله درباره تأثیر قرآن در زندگی شخصی خود گفت: من و همسرم هر دو معلم قرآن هستیم. یک مدرسه قرآنی داریم و در آنجا بیش از 150 قرآن‌آموز را آموزش قرآن می‌دهیم. من رشته قرائت را آموزش می‌دهم، ولی همسرم حافظ کل قرآن است و این رشته را آموزش می‌دهد. ما در محل کار و منزل بسیار قرآن می‌خوانیم. یک فرزند پسر داریم که او هم تحت تأثیر فضای قرآنی منزل قرار گرفته و به شنیدن تلاوت‌ها بسیار علاقه دارد. قرآن همه ابعاد زندگی ما را شکل می‌دهد. همیشه در زندگی ما حضور دارد و سرلوحه زندگی ماست.
آرزویم سفر به ایران بود/ از «شاکر نژاد» تقلید می‌کنم
 
سلمان امرالله در پایان درباره استفاده از شیوه‌های نوین یادگیری قرآن گفت: در زمینه یادگیری قرآن بسیار از اینترنت استفاده می‌کنم. تلاوت‌ها را در اینستاگرام و یوتیوب جست‌وجو می‌کنم و می‌شنوم.
 
انتهای پیام
captcha